استان کرمان، میزبان همایش گُذر و دِرنگ می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1471

استان کرمان، میزبان همایش گُذر و دِرنگ می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: همایش گُذر و دِرنگ از ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در کرمان برگزار می‌شود.

مجتبی شفیعی با اشاره به برگزاری همایش گُذر و دِرنگ از ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در استان کرمان گفت: این همایش که گذری بر معماری استان کرمان خواهد داشت با همکاری مرکز معماری اسلامی ایران و در قالب رویداد‌های مختلف برگزار می‌شود.

او افزود:این همایش با هدف معرفی و احیای معماری ایرانی (کرمان) و در قالب نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های عملی و بازدید‌های معمارانه برپا می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: رویداد‌های تعریف شده برای این همایش در قالب عناوینی، همچون: نجابت معماری خشتی، خانه در معماری کرمان، جمال و جلال در معماری ایرانی (بازخوانی آرامگاه‌های کرمان)، باغ ایرانی (بیکرانگی پردیس در دل کویر)، روایتی نو از بازیگر بازآفرینی محله، معماری دستکند میمند، معماری و نجوم در میان ستارگان خواهد بود.

او تصریح کرد: همچنین  در این  همایش، کارگاه‌های تجربه عملی مرمت، خشت‌زنی و سفال‌گری را نیز خواهیم داشت.

شفیعی به حضور اساتید برجسته کشوری و استانی در این همایش اشاره کرد و گفت: محمدرضا اولیا، پیمان سلیمانی، محمدعلی سیستانی، کوروش‌افضلی، بتول شمس‌الدینی، رضا ریاحیان، ملیحه نوروزی، حسین کاظمی، عباس همت‌آبادی، عباس ابراهیم‌پور،آرمان‌باقری و امیر عباس شهدادی از جمله این اساتید خواهند بود.

او با اشاره به اینکه این همایش در شهر‌های بم، شهربابک (میمند)، کرمان (ماهان و شهداد) و رفسنجان اجرا می‌شود، تصریح‌کرد: بازدید از بافت تاریخی کرمان، آثار ثبت جهانی و ارزشمند این استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای همایش گُذر و دِرنگ  است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: برنامه های‌ریزی های مناسب و تلاش‌های زیادی برای اجرای این همایش به هت مدیر هنری و آموزشی مرکز معماری اسلامی انجام شده است که جای تشکر دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 179
  • امروز: 21
  • دیروز: 194
  • هفته: 1,324
  • ماه: 7,777
  • سال: 26,196