پیگیری «کرمان نو» در مورد پرونده جان‌باختگان برق کرمان: ماموران جان باخته اداره برق شهید محسوب نشدند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1471

پیگیری «کرمان نو» در مورد پرونده جان‌باختگان برق کرمان: ماموران جان باخته اداره برق شهید محسوب نشدند

مدیرکل بنیاد شهید به کرمان نو می‌گوید این شش نفر جزء قوانین شهادت قرار نگرفتند. با دستور وزیر نیرو همسران جان‌باختگان در اداره کل برق منطقه‌ای استخدام شدند. به گزارش کرمان‌نو، ۶ سیمبان شهر گلباف بی‌خبر از سیل و سیلاب در راه خدمت جان خود را نثار کردند. اردیبهشت ۱۴۰۰ ؛«محسن توکلی»«مصطفی ابراهیمی»، «مسلم دهقان»، «علیرضا جعفری»، «علی توسلی» و«محمد میرزاحسینی» عصر روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت بعد از قطع آب و برق برای رفع مشکل به منطقه اعزام شدند که روز بعد اجسادشان را به خانواده تحویل دادند.

رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در روز تشییع پیکر بی‌جان این ۶ تن گفته بود که بزودی آنها در لیست شهدای خدمت قرار خواهند گرفت. سعید ایرانمنش، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان اما به «کرمان‌نو» می‌گوید که این ۶ نفر جز مجموعه قوانین شهادت قرار نگرفتند. به گفته ایرانمنش درخواستی از سمت وزیر نیرو در قالب نامه به بنیاد شهید ارسال شده است اما در نهایت شهید اعلام شدن این افراد با ضوابط و قوانین بنیاد شهید هم‌خوانی نداشته و شهادت این افراد اعلام نمی‌شود.بین این ۶نفر کمتر کسی ۳۰ سال را پر کرده بود. در مراسم تشییع پیکر این جوانان وعده داده بودند همسران این افراد به استخدام شرکت برق درآيند تا معیشت بازماندگان و کودکانی که بزرگترینشان ۱۲ ساله است، تامین شود.

 رخشانی‌مهر گفته بود این کار کوچکترین کار صنعت برق برای بازماندگان این جان‌باختگان است که دستور وزیر نیرو را هم گرفته است. پیگیری‌های «کرمان نو» از اداره برق گویای این است که این وعده محقق شده و همسران این افراد در این اداره کل به کار گرفته شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 16
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,926
  • ماه: 7,564
  • سال: 25,128