تجلیل از حامیان و حافظان میراث تاریخی کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1476

تجلیل از حامیان و حافظان میراث تاریخی کرمان

به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی از حامیان و حافظان میراث‌فرهنگی در روستا‌ها و شهر‌های دارای بافت تاریخی استان کرمان تجلیل شد.

 فریدون فعالی در نشست با شهردار، بخشدار و دهیاران روستا‌ها و شهر‌های دارای بافت تاریخی استان کرمان گفت: مرمت و حفاظت از بافت‌های تاریخی شهرستان‌های بردسیر، زرند، کرمان، کوهبنان، بخش‌های گلزار، لاله‌زار و راین و همچنین روستا‌های قناتغستان، تیکدر، بهرامجرد، شاه‌آباد، افزاد، نجف‌آباد و… نمونه‌هایی موفق از همکاری مردم و مسئولان در این استان است.

او افزود: با توجه به پهناور بودن استان کرمان و وجود بافت‌ها و آثار تاریخی فراوان در جای جای این استان و همچنین محدود بودن اعتبارات این اداره‌کل به شدت نیازمند همکاری مسئولان در شهر‌ها و روستا‌ها هستیم.

او با تاکید به مشارکت بنیاد مسکن، اداره‌کل روستایی و میراث‌فرهنگی برای تجمیع منابع اعتباری در زمینه مرمت و حفاظت از بافت‌های تاریخی بیان کرد: توسعه همکاری‌های بین دستگاهی بدون شک نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت که نمونه‌هایی از آن‌ها را شاهد هستیم.

فعالی تصریح کرد: حفاظت از بافت‌های تاریخی و همچنین توسعه گردشگری استان کرمان در گرو همکاری همه دستگاه‌ها و مسئولان استانی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :