شهردار راین خبرداد. اولین «خیابان غذا» و پیاده‌راه مستقل در شهر راین راه‌اندازی می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1478

شهردار راین خبرداد. اولین «خیابان غذا» و پیاده‌راه مستقل در شهر راین راه‌اندازی می‌شود

شهردار راین از آغاز زیباسازی و بهسازی بلوار افلاطون و اجرای مسیر پیاده‌راه مستقل با هدف ایجاد فضایی مناسب برای راه اندازی اولین خیابان غذا( street food) در راین خبر داد.

مهدی قائمی درخصوص راه اندازی خیابان غذا در شهر راین گفت: شهر راین یکی از قطب‌های گردشگری استان کرمان به حساب می‌آید و آثار ثبتی و ظرفیت‌های گردشگری زیادی در این شهر قرار گرفته است.

او بیان کرد: گردشگری راین با هدف احیای زندگی شبانه در این شهر کلید خورده است و یکی از گزینه‌هایی که در همین راستا مطرح شد بحث ایجاد خیابان‌هایی چون خیابان «غذا و هنر» بود.

شهردار راین اظهارداشت: این پروژه در دو فاز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در خیابانی به طول یک کیلومتر انجام می‌شود

به گفته او فاز اول این پروژه ۱۰ میلیارد ریال و فاز دوم بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او بیان‌کرد: در فاز دوم فضاهای پیش‌ساخته سنتی برای محل فروش غذا و همچنین صنایع دستی استقرار می‌یابد. قائمی ادامه‌داد: با توجه به اینکه شهر راین شهر ملی چاقوسازی شناخته شده است توسعه گردشگری در کنار صنایع دستی و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای شهروندان و شهرداری از اولویت‌های ما به شمار می‌رود.

شهردار راین توضیح داد: با اجرای این طرح مسیری برای پیاده راه گردشگری مستقل و خیابان غذا و همچنین محلی برای فروش صنایع دستی ایجاد می‌شود.

او تصریح‌کرد: راه‌اندازی خیابان غذا نشانه‌ای از رویکرد مدیریت شهری در معماری و طراحی شهری با محوریت انسان محور است.

قائمی عنوان کرد: ایجاد خیابان غذا در هر شهر و منطقه‌، بازتابی از فرهنگ بومی آن منطقه محسوب می شود، لذا راه اندازی این خیابان علاوه بر جنبه اجتماعی دارای جنبه فرهنگی نیز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :