مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان: ۳۰ درصد آب شرب در کرمان هدر می‌رود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1494

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان: ۳۰ درصد آب شرب در کرمان هدر می‌رود 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در نشست خبری با اصحاب رسانه تاکید کرد که امسال قطعی یا جیره‌بندی آب نداریم.

به گزارش کرمان‌نو، علیرضا عبدیان در پاسخ به پرسش خبرنگار کرمان‌نو مدعی است که برای مدیریت آب تابستان امسال، براساس الگوی مصرف فشار آب را در حدی تنظیم می‌کنیم که مشترک نتواند در ۲۴ ساعت مقدار آب بیشتری از الگوی مصرف برداشت کنند.
عبدیان در خصوص کاهش فشار شدید آب از ساعت ۱۱ شب به بعد در مناطقی من‌جمله مدیریت و حکیم و بند مملکت، گفت:بعضی شهروندان پمپ را مستقیم در شبکه گذاشته و مخزن ندارند که این امر باعث شده تا شهروندان دچار مشکل شوند.

او در این رابطه افزود: ما پایش خانه به خانه را در نظر گرفتیم تا پمپ‌هایی که مستقیم روی شبکه هستند را خارج کنیم.

او در این نشست بخشی از مشکل اصلی شهر کرمان را انشعابات غیرمجاز می‌داند اما تاکید دارد که در خصوص انشعابات غیرمجاز نه اجازه قطع آب را داریم و نه می‌توانیم این انشعابات را مجاز کنیم.

به گفته او ۵ شهر استان من جمله کرمان، بم، سیرجان، رفسنجان، زرند دچار بحران و تنش اب شدید هستند که برای عبور از تابستان ۱۴۰۲ این مناطق رصد و پایش شدند.

او در این رابطه افزود: کرمان با توجه به کسری آب، ۸ حلقه چاه برای تابستان امسال حفر شده که پیشرفت فیزیکی‌شان ۸۵ درصد است و تا ۱۰ تیر ماه در مدار می‌آیند و بخشی از کسری آب را جبران می‌کنیم .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان متوسط هدر‌رفت آب شرب استان که شامل ۸۴ شهر است را ۳۰ درصد اعلام کرد.
به گفته او، با توجه به حجم بالای کار در زمینه بازسازی شبکه‌های فرسوده، بر مبنای تماس‌های گرفته شده با ۱۲۲ نشتی‌های شبکه شناسایی و اولویت‌بندی می‌شوند.
به گفته عبدیان، در سال گذشته از اعتبار ۷۸۰ میلیارد تومانی استانی، ۲۰ درصدش برای بازسازی شبکه‌های شهری گذاشته شده است.کرمان نزدیک ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز دارد که باعث شده در محاسبه میزان هدر رفت دچار مشکل شویم و عملا بخشی از این محاسبات بلاتکلیف بماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 13
  • امروز: 21
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,600
  • ماه: 7,854
  • سال: 25,708