مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان: با احداث ضریح برای شهدای گمنام موافق نیستیم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1482

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان: با احداث ضریح برای شهدای گمنام موافق نیستیم

سُها خدیشی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: دفتر حفظ آثار و‌نشر ارزش‌های دفاع مقدس با احداث ضریح برای شهدای گمنام موافق نیست اما در برخی از مناطق به دلایل خاص مزار شهدای گمنام دارای ضریح هستند.

سرهنگ محمود مهدوی‌فرد در جلسه بررسی اعتبارات ساماندهی گلزار شهدای گمنام شهرستان بم افزود:مزار شهید گمنام روستای قطب آباد دارای ضریح است که باید شکل آن تغییر یابد و ضریحی که قابل رویت باشد جایگزین ضریح جدید شود .

او بیان‌کرد: ۱۵ درخواست از شهرستان بم برای جانمایی شهید گمنام به دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ارسال شده است که مرکز استان با یکی از درخواست ها موافقت کرده و منتظر تاییدیه از تهران هستیم .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان اظهارداشت: چهارده شهید گمنام در بم حضور دارند که از این تعداد حدود هفت مزار شهید گمنام دارای حرم است .

او عنوان‌کرد: برای ساماندهی و حفظ گلزار شهدای گمنام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار مخصوص شهرستان بم در نظر گرفته شده که مبلغ ۹۵۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان خاطرنشان‌کرد: برای ساماندهی گلزار شهدای گمنام بم و همچنین گلزار شهدای بخش دهبکری هر کدام مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان اختصاص یافته است .

او ادامه داد: گلزار شهدای گمنام بروات نیز در مرحله اسکلت ساختمان پیش رفته است و تنها بحث گنبد و نمای آن باقی‌مانده که دفتر حفظ آثار احداث گنبد را در دستور کار قرار داده است .

به گفته او برای ساخت گنبد گلزار شهدای گمنام بروات نیز مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است .

سرهنگ مهدوی فرد خاطرنشان‌کرد: برای ساماندهی گلزار شهدای گمنام مجتمع آموزش عالی مبلغ یکصد میلیون تومان و روستای قطب آباد نیز مبلغ ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان توضیح داد: در سفر ریاست جمهوری مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده بود که از این محل مبلغ ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان آن تخصیص یافته است .

او می‌گوید اعتبار سفر ریاست جمهوری برای ۱۰ نقطه از مناطق محروم استان کرمان در نظر گرفته شده است که تاکنون هیچ عملیاتی روی گلزار شهدای گمنام این مناطق صورت نگرفته است .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 63
  • امروز: 3
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,238
  • ماه: 7,391
  • سال: 24,875