رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد. راه‌اندازی قرارگاه زیستی برای مبارزه با آفات در جنوب کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1485

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد. راه‌اندازی قرارگاه زیستی برای مبارزه با آفات در جنوب کرمان 

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از راه اندازی قرارگاه زیستی در بخش کشاورزی و وابسته به بهداشت برای مبارزه با آفات خبر داد.

احمد احمد پور در آیین معارفه و تکریم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد به عنوان قطب مرکبات با اشاره به اهداف تعریف شده در راستای تحقق ماموریت‌های ذاتی  مجموعه کشاورزی گفت: سه هدف اصلی از جمله اصلاح بدنه نیروی انسانی، افزایش بهره‌وری با استفاده از برنامه‌های پژوهشی و افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی مد نظر بوده که تاکنون در زمینه‌های مرتبط با زیرساخت‌های مورد نیاز محقق شده‌اند.

او از برداشت ۹۶ درصد محصول گندم در جنوب کرمان خبرداد که در راستای الگوی کشت مهمترین محصول بخش کشاورزی محسوب می‌شود افزود: ۹۶ درصد گندم به عنوان یک محصول استراتژیک در جنوب کرمان برداشت شده و تا امروز بیش از ۷۰ درصد افزایش عملکرد داشتیم.

احمدپور آفت سرخرطومی حنایی خرما را متاثر از همجواری با استان‌های مرزی دانست و گفت: جنوب کرمان در یک کریدور مرزی قرار دارد که از آفات متاثر شده و نمونه آن آفت سرخرطومی حنایی خرما است که از سال ۱۳۹۶ در منطقه فعال بوده و از سال ۱۴۰۰ شناسایی و از همه ظرفیت‌ها به خوبی برای مهار آن استفاده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: جنوب کرمان از نظر فنی و دستورالعمل‌ها پیشرو است و به‌زودی قرارگاه زیستی در بخش کشاورزی و وابسته به بهداشت در جنوب راه‌اندازی می‌شود که در مبارزه با آفات با برنامه‌ریزی دقیق و اعتبارات ویژه وارد عمل خواهد شد.

او مستندسازی اراضی کشاورزی و رفع تداخلات را از دیگر اقداماتی برشمرد که بیشترین جهش را داشته است و افزود: باید به املاک کشاورزی هویت بدهیم که بیشترین جهش را با رده ششم در این راستا انجام دادیم و روند مثبتی در پیش رو داریم و پایان سال ۱۴۰۳ پایان بلاتکلیفی کشاورزان در هویت بخشی اراضی است.

احمدپور سال زراعی جاری را با توجه به مشکلات بخش کشاورزی نوید بخش کاهش مشکلات توسعه ای عنوان کرد و گفت: امسال سال سختی برای بخش کشاورزی بود که بیش از ۴۰۰ کمباین برای برداشت گندم وارد جنوب کرمان  شدند که ۹۶ درصد این ماشین آلات خارج از استان تامین  شدند و هیچ مشکلی پیش نیامد و برداشت گندم با موفقیت و بدون چالش به پایان رسید.

او سرمایه گذاری مجموعه مس را در بخش کشاورزی مثبت ارزیابی کرد و گفت: مسئولان عنبرآباد در حمایت از بخش کشاورزی پیشگام هستند و طرح‌های خوبی مصوب شده و از طرفی سرمایه‌گذاران خارجی در بحث بسته‌بندی ورود می‌کنند که برطرف‌شدن حلقه‌های مفقوده بخش کشاورزی با جدیت پیگیری می‌شود و زنجیره‌های تولید تکمیل خواهد شد.

احمدپور از تکمیل زنجیره تولید مرغ خبرداد و اظهارکرد: در تولید مرغ مورد نیاز وابسته هستیم که با کمک کشت صنعت و مس زنجیره تولید مرغ در جنوب کرمان تکمیل خواهد شد. 

در ادامه یزدان افشاری‌پور فرماندار عنبرآباد نیز خدمت  شبانه‌روزی و جهادی را در به حداقل رساندن مشکلات متذکرشد و گفت: خروجی کار مدیران باید خدمت بی منت باشد و تاکید می کنم همه مسئولان شهرستان باید فرهنگ را پیوست برنامه‌هایشان داشته باشند زیرا فرهنگ زیربنای هر کاری است.

او اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی را در تامین امنیت غذایی موثر دانست و گفت: عنبرآباد در ایجاد امنیت غذایی پیشرو است لذا بخش کشاورزی نیازمند توجه جدی‌تر است. تشکیل جلسات شورای کشاورزی جنوب کرمان به صورت منظم ضرورت‌ دارد تا با هم افزایی و با  برنامه‌ریزی‌های زیربنایی آینده درخشانی را برای توسعه ترسیم کنیم.

فرماندار عنبرآباد برداشت غیراصولی از آب را از دغدغه‌های بخش کشاورزی عنوان‌کرد و افزود: در بخش آب و خاک دغدغه داریم زیرا برداشت آب غیراصولی صورت گرفته و درعنبرآباد دچار چالش شدیم اما در مقابل با اقدامات انجام شده نویدبخش روزهای خوبی خواهد بود که باید از حوزه سنتی به سمت اقدامات مدرنیته گام برداریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 19
  • امروز: 4
  • دیروز: 202
  • هفته: 1,766
  • ماه: 8,077
  • سال: 27,941