وعده افتتاح استخر قلعه‌گنج هرسال تمدید می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 684

وعده افتتاح استخر قلعه‌گنج هرسال تمدید می‌شود 

به گفته رییس اداره ورزش و جوانان قلعه‌گنج، تاخیر در افتتاح استخر این شهرستان به دلیل تغییرات در مدیریت مجری طرح یعنی بنیاد مستضعفان بوده است.

یک سال پیش کاغذ وطن به موضوع استخر شهرستان قلعه گنج پرداخت، درآن زمان استخر در حال ساخت و تکمیل بوده و قرار بود که ظرف چند ماه افتتاح شود اما بعد از گذشت یک سال هنوز این استخر به مرحله بهره برداری نرسیده  است. اکبرزاده یکی از شهروند های قلعه‌گنجی در مورد استخر قلعه گنج به کاغذ وطن گفت: بیشتر از یک سال پیش  قرار بود، این استخر افتتاح شود اما هیچ خبری نیست، این استخر از پروژه های بنیاد است خیلی از طرح های بنیاد همین طور نیمه کاره رها می شوند. ولی برای شهرستان محرومی مثل قلعه گنج که هیچ مکان تفریحی ندارد، راه اندازی استخر خیلی واجب است. تازه بعد از اینکه این استخر را تکمیل کردند معلوم نیست به که واگذار شود، حرف هایی هست که احتمال دارد استخر را به بخش خصوصی بدهند. یکی دیگر از شهروندان قلعه گنجی درباره افتتاح این استخر می گوید: به ما گفتند قرار است به زودی یک استخر جدید و درجه یک در قلعه گنج بازشود از آن حرف یک سال می گذارد، خبری از استخر نیست کاش وعده اش را هم  نداده بودند.  حسـینی رییـس اداره ورزش قلعه گنـج  یک سال پیش در مورد وضعیت استخر این شهرستان بـه کاغذ وطن گفته بود: «درخواسـت ما از بنیادمسـتضعفان جهت احداث استخرشـنا  مورد موافقـت این سـازمان قرار گرفته، پـروژه آغازبـه کار کـرد و در حال حاضراسـتخر شـنای قلعه گنـج در مرحلـه بهره بـرداری اسـت کـه در ایـام دهه فجـرافتتـاح می شود.» 

90 درصد استخر شنا قلعه‌گنج تکمیل است

حاج حسینی رییس اداره ورزش و جوانان قلعه گنج بعد از گذشت یک سال از آن وعده با ما صحبت کرد و گفت: این استخر در مالکیت بنیاد مستضعفان است وهنوز به ما واگذار نشده است. قرار است یا به ما وا گذار شود و یا خود بنیاد آن را فعال کند البته هنوز ساخت  این استخر کامل نشده ، اگر بخوانیم استخری را در سطح بین المللی افتتاح کنیم، باید اصولی کار کرد که بعد از پنج ماه دوباره نیاز به تعمیر نداشته باشد،همه مصالح وتجهیزات که در این استخر استفاده شده، درجه یک است. حاج حسینی دلیل این تاخیر در افتتاح استخر را این چنین بیان کرد: چندین بار در بنیاد مستضعفان تغییرمدیریت رخ داد و با عوض شدن هر مدیری تایید اسناد مالی زمان بر می شود و این در پروژه هم تاثیر گذاشت.رییس ورزش و جوانان قلعه گنج یادآور شد: تقریبا 90  تا 95 درصد  این استخرآماده است و بعد از تکمیل، اداره ورزش و جوانان باید تایید کند البته باید قبل از موافقت اصولی ما بنیاد پروژه را تکمیل کند. به گفته حاج حسینی هزینه ساخت و بهره برداری این استخر 17 میلیارد تومان است و قرار بود که 22 بهمن افتتاح شود  که آماده نشد.ولی تا قبل از سال بحث اجرایی اش  تمام می شود و فقط موافقت اصولی اداره و واگذاری اش می ماند. رییس اداره ورزش و جوانان قلعه گنج در مورد صدور موافقت اصولی گفت: مدت صدور موافقتنامه اصولی بین 45 روز تا 2 ماه است. البته زمان صدور این موافقت نامه اصولی بستگی  به این موضوع دارد که آیا به نهاد ما، واگذار شود یا به نهاد دیگر، اگر به نهاد دیگر واگذار شود باید استعلام شود و بیشتر طول می کشد که  انتخاب  این نهاد هم به عهده بنیاد مستضعفان است. بر اساس استعلامی که کاغذ وطن از بنیاد مستضعفان گرفت،  ظاهرا این استخر تکمیل شده و آماده افتتاح است و در مرحله  صدور پروانه و انتخاب بهره بردار است و قرار بر این شده است که اداره ورزش و جوانان یا خود بهره بردار این استخر شود و یا نهادی را به بنیاد معرفی کند. از طرف بنیاد مستضعفان اعلام شد که افتتاح این استخر در ابتدای سال 99 خواهد بود اما پیش از سال کارهای اداری آن انجام خواهد شد.

 هیات‌‌های شنا هیچ‌وقت در درآمد‌زایی‌ برنده نیستند

کریمی رییس هیات شنا استان،درمورد وضعیت استخر شنا کهنوج به کاغذ وطن گفت:  استخر شنا کهنوج در اختیارهیات شنا کهنوج نیست و مجری بازسازی آن اداره ورزش و جوانان است. متاسفانه در هیچ یک از شهرستان ها استخرهای شنا در اختیار هیات‌های شنا نیست حتی در شهرستان هایی که فقط یک استخر هم وجود دارد.  البته در اختیار مدیر کل هم نیست که این واگذاری را انجام دهد،  قوانین به این شکل است که باید از طریق مزایده این استخرها را واگذار کنند در شرایط مساوی اولویت با هیات های شنا است  اما اگر بخواهد درآمد زایی کند،این مجموعه دیگرهیات رزشی محسوب نمی شود یعنی مثلا سانس ها را اجاره بدهند. هیات ورزشی استخر را برای آموزش و تمرین تیم  می خواهند این کار ها هم که در آمدی ندارد که بتواند  اجاره را پرداخت کنند به همین دلیل همیشه آنها هایی که از بیرون می آیند، برنده هستند و هیچ وقت هیات ورزشی برنده نیست. باید در بحث قانون گذاری اصلاحاتی انجام شود تا هیات ها بتوانند در این زمینه فعال شوند.   

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 32
  • امروز: 316
  • دیروز: 387
  • هفته: 2,091
  • ماه: 5,699
  • سال: 21,815