استاندار کرمان: نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی غیرقابل انکار است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1489

استاندار کرمان: نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی غیرقابل انکار است 

استاندار کرمان گفت: نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی غیرقابل انکار است و از طرف دیگر تزریق نقدینگی باعث تورم می‌شود اما در کشور ما اگر بانک‌ها به طور کامل نقدینگی خود را قطع کنند، تولید حتما دچار آسیب خواهد شد.

محمدمهدی فداکار در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمان اظهارکرد: توسعه در کشور ایران بانک محور است و اگر بانک در سرمایه گذاری‌ها حضور نداشته باشد، سرمایه گذاری اتفاق نخواهد افتاد.

او ادامه‌داد: نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی غیر قابل انکار است و از طرف دیگر تزریق نقدینگی باعث تورم می شود اما در کشور ما اگر بانک‌ها به طور کامل نقدینگی خود را قطع کنند، تولید حتما دچار آسیب خواهد شد.

استاندار کرمان با یادآوری تجربه سال‌های ۹۳ و ۹۴ که تورم حتی تک رقمی شد، اظهارکرد: در آن زمان تسهیلات داده نشد و نقدینگی به جامعه تزریق نشد اما معتقدیم با این اقدام دیگر سرمایه در گردش و سرمایه گذاری مجددی رخ نمی‌دهد و تولید آسیب می‌بیند لذا تولید یک اصل است و باید حفظ شود و لازم است که نقدینگی به سمت تولید سوق یابد.

او عنوان‌کرد: بخش‌هایی از جامعه مانند تولید را نمی‌توان رها کرد و اگر نقدینگی به آنها تزریق نشود، دچار چالش می‌شوند و کار گره می خورد لذا باید مراقبت کنیم.

فداکار ادامه‌داد: بخشی از منابع بانک‌ها در استان ناشی از منابع شرکت‌ها هستند اما شرکت‌ها توزیع مناسبی ندارند. باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم تا بانک‌ها توزیع مناسبی داشته باشند و شرکت‌ها در بانک‌های هدف توزیع منابع مناسبی داشته باشند.

او ادامه داد: برخی از گروه‌های هدف مثل مددجویان کمیته امداد یا مسکن روستایی از گروه‌هایی هستند که اشتغال آفرین و جامعه هدف آنها کم درآمد هستند و ظرفیت کار دیگری ندارند لذا بانک ها باید به این حوزه ها کمک کنند.

استاندار کرمان با اشاره به کاهش پرداخت تسهیلات در بانک‌ها، خطاب به روسای شعب بانک‌های استان عنوان کرد: باید کار بسیار جدی پیش رود و کار لنگ نماند و بانک‌ها از سازمان‌های مرکزی خود مطالبه داشته باشند تا مردم از منابع بانک‌های استان استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 29
  • امروز: 173
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,598
  • ماه: 7,382
  • سال: 24,774