راه‌اندازی موزه گلیم در سیرجان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1490

راه‌اندازی موزه گلیم در سیرجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه صنایع‌دستی نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد، باید جایگاه آن ارتقاء یابد.

فریدون فعالی در جلسه شورای راهبردی صنایع دستی استان کرمان با حضور فرمانداران شهر‌های ملی صنایع‌دستی گفت: باید در این مکان‌ها رویداد‌های صنایع‌دستی برگزار شده و دبیرخانه‌ها کانونی برای رفت‌وآمد هنرمندان و حلقه اتصالی بین صنایع‌دستی با جوامع علمی، دانشگاه‌ها و همچنین علاقمندان به صنایع‌دستی و گردشگران شوند.

او افزود: کرمان استان پهناوری بوده و در حوزه صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های فراوانی است که ثبت جهانی شهر سیرجان و ثبت ملی پنج شهر شهربابک، قلعه‌گنج، راور، راین و کرمان و همچنین روستای بیدکردوئیه می‌تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

فعالی با اشاره به اینکه هدف از ثبت ملی شهر‌ها و روستا‌های صنایع‌دستی حفظ آن‌ها، کمک به اشتغال و حمایت از هنرمندان است، ادامه داد: فرمانداران و شهرداران به عنوان دبیران شهر‌های ملی صنایع‌دستی انتخاب شده‌اند و انتظار می‌رود که موضوع شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی در این استان نیز ویژه دیده شود و مورد حمایت مسئولان ارشد استانی قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه صنایع‌دستی نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد بنابراین باید جایگاه صنایع‌دستی ارتقاء یابد و نقش آن برای مردم و مسئولان بیش از پیش نمایان شود.

او ادامه داد: خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در شهر جهانی سیرجان در حال رخ دادن است که راه‎اندازی موزه گلیم و اجرای نمایشگاه‌های مختلف از جمله این موارد است.

فعالی گفت: طی ۱۰ روز آینده چگونگی راه‌اندازی دبیرخانه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که امیدواریم مسئولان بومی هر منطقه در این زمینه تلاش خود را به کار گیرند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 129
  • امروز: 32
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,412
  • ماه: 7,811
  • سال: 26,013