رییس کل دادگستری: اجرای طرح‌های هادی کاداستر در اولویت است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1437

رییس کل دادگستری: اجرای طرح‌های هادی کاداستر در اولویت است

حجت الاسلام حمیدی گفت: در صورت اجرایی نشدن طرح هادی روستاها، حد و مرز آن ها مشخص نیست، از این رو تصرفات احتمالی نیز قابل پیگیری و برخورد نخواهد بود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان بر اجرای طرح‌های هادی روستایی تاکید کرد و گفت: در صورت اجرایی نشدن طرح های هادی روستاها، حد و مرز آن ها مشخص نمی شود و از این رو تصرفات احتمالی نیز قابل پیگیری و برخورد نخواهد بود از این رو اجرای طرح‌های هادی کاداستر در اولویت است.

او افزود: باید حدود اراضی و کاربری آن‌ها در روستا‌ها مشخص شود؛ زیرا این اقدام از تشکیل پرونده‌های قضایی جلوگیری کرده و گام بلندی در زمینه حفظ حقوق بیت المال خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در سال‌های اخیر اراضی روستا‌ها به ویژه روستا‌های خوش آب و هوا مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته و باید کار ویژه‌ای از سوی بنیاد مسکن برای شناسایی و پیگیری این موارد صورت گیرد.

او بر نظارت مستمر تاکید و تصریح کرد: شناسایی و رفع آثار تصرفات اولیه، بسیار آسان‌تر از برخورد با واحد‌های ساخته شده است و از این رو باید براساس نظارت‌های مستمر از بروز تصرفات در اراضی جلوگیری شود.

مهدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان نیز صدور اسناد کاداستری را از اولویت‌های کاری خود ذکر کرد و گفت: بنا داریم بر مبنای شفاف سازی و تکریم ارباب رجوع، گرفتاری مردم را کم کنیم تا رضایت مندی خداوند و رفع مشکلات مردم صورت گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :