رئیس اتاق کرمان: ایجاد یک اتاق مقتدر، در اولویت هیات رئیسه جدید اتاق ایران باشد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1496

رئیس اتاق کرمان: ایجاد یک اتاق مقتدر، در اولویت هیات رئیسه جدید اتاق ایران باشد 

طبیب‌زاده، رئیس اتاق کرمان معتقد است: ایجاد یک اتاق مقتدر مبتنی بر قدرت نرم، برنامه‌های علمی، کاربردی و شبکه‌ای منسجم از فعالان بخش خصوصی و تشکل‌ها باید در اولویت هیات رئیسه جدید اتاق ایران قرار گیرد.

 سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق کرمان با اشاره به آغاز به کار هیات رئیسه جدید اتاق ایران در دور دهم، گفت: ساختار اتاق ایران باید به پشتوانه برنامه‌ها و اقدامات علمی تقویت شود. در واقع اقتدار اتاق باید سرلوحه اقدامات هیات رئیسه جدید باشد؛ چرا که برنامه‌ها و اظهارات اتاق مقتدر از سوی هیچ نهاد حاکمیتی و دولتی نادیده گرفته نمی‌شود.

طبیب زاده درباره الزامات ایجاد یک اتاق مقتدر، تصریح کرد: اتاق ایران با تقویت درست جایگاه خود نزد مسئولین از طریق ارائه برنامه حساب شده و علمی به نهاد مقتدر بدل خواهد شد. در کنار این باید با تقویت و شبکه‌سازی تشکل‌ها و اجماع سازی در میان فعالان اقتصادی قدرت چانه‌زنی خود را بالاتر ببرد تا بتواند برنامه‌های علمی و حساب شده خود را عملیاتی کند.

او افزود: بدون تعارف، هیچ‌کس منتظر ما نیست و اتاق زمانی می‌تواند در مناسبات اقتصادی کشور مؤثر باشد که مقتدر باشد. اتاق باید آنقدر قدرت داشته باشد که در حد و اندازه‌شان مشاور سه قوه اثرگذار باشد و در مجامع و شوراها و بزنگاه‌های تصمیم‌گیری به بازی گرفته شده و بتواند جانانه از مواضع بخش خصوصی دفاع کند.

طبیب زاده بر ضرورت تعامل اتاق با حاکمیت و دولت اشاره کرد و گفت: در شرایطی که ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دست دولت است و دولت مرجع تصمیم‌گیری و تصمیم سازی است نحوه تعامل با آن از اهمیت بالایی برخوردار است. باید تعامل سازنده و منطقی با هدف ارتقا جایگاه بخش خصوصی به عنوان ناجی اقتصاد کشور در اولویت قرار بگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :