افزایش دما در استان ادامه دارد. علوم پزشکی کرمان: تاکنون مرگ ناشی از گرمازدگی نداشته‌ایم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1499

افزایش دما در استان ادامه دارد. علوم پزشکی کرمان: تاکنون مرگ ناشی از گرمازدگی نداشته‌ایم

از حدود دو هفته قبل، دمای هوا در بیشتر مناطق استان کرمان بالا رفته، شهداد اما رکورد شکنی کرده است.  کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته شهداد با دمای ۵۲ درجۀ سانتیگراد گرم ترین منطقه استان کرمان بود. میترا یاوری همچنین گفته که افزایش دما در استان ادامه خواهد داشت.

بنا به اعلام سرپرست مرکز جامع خدمات سلامت شهری شهداد، امسال در شهداد گرما زودتر آغاز شده و تعداد افراد دچار گرمازدگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

فرزانه شعبان نژاد گفت: از شنبه هفته قبل تا روز جمعه (دوم تیرماه) در این منطقه حدود ۳۸ نفر در رده های سنی مختلف دچار گرمازدگی شده اند که با مراجعه به مراکز درمانی با سرم یا دارو یا اکسیژن در داخل اورژانس شهداد معالجه شده اند.

او افزود: تاکنون هیچ یک از افراد گرمازده وضعیت وخیمی نداشته اند که مجبور به اعزام آن‌ها به کرمان شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: تاکنون گرمازدگی حادی در استان نداشتیم و هیچ مورد گرمازدگی منجر به شوک و مرگ در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان گزارش نشده است.

دکتر وحیدرضا برهانی نژاد تاکید کرد: شوک ناشی از گرمازدگی خطرناک است و افراد، به محض دیدن آثار گرمازدگی دست از فعالیت بکشند و در مکان خنک مستقر شده و آب بنوشند تا دچار شوک نشوند.

او اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون مورد اورژانسی در خصوص گرمازدگی نداشتیم و بیماران به صورت سرپایی درمان و مرخص شده اند.

سرپرست مرکز جامع خدمات سلامت شهری شهداد سوم تیرماه با اشاره به گرمازدگی ۳۸ نفر در شهداد طی یک هفته بیان کرد: در بین این ۳۸ نفر، دو مورد نوزاد تازه متولد شده نیز وجود داشته که درمان و ترخیص شده اند.

 میترا یاوری کارشناس هواشناسی استان کرمان گفت: افزایش دما در سطح استان کرمان خواهیم داشت.

او اظهار کرد: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۵۲ درجه سانتیگراد، گرم ترین منطقه استان کرمان بود و لاله زار با دمای ۱۶ درجه سانتیگراد خنک ترین نقطه استان کرمان بوده است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 66
  • امروز: 138
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,717
  • ماه: 7,971
  • سال: 25,825