مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان: سهم انرژی‌های تجدید‌پذیر از تولید برق ۲ درصد است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1501

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان: سهم انرژی‌های تجدید‌پذیر از تولید برق ۲ درصد است

خاموشی موتور پمپ‌های کشاورزی در تابستان امسال منجر به اعتراض بسیاری از کشاورزان شمال استان شده و حتی امام‌جمعه یزدان‌آباد از استاندار خواسته بود که خاموشی موتور پمپ‌ها مدیریت شود. کمتر از ۲ هفته قبل در ۲۴ خرداد‌ماه نیز وعده داد که این خاموشی برای امسال به حداقل ممکن برسد.

به گزارش کرمان‌نو، بااین‌حال حمیدرضا حبیبی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان در نشست خبری خود اعلام می‌کند که اگر خاموشی موتور پمپ‌ها را حداقل برای ۲ ساعت در روز نداشته باشیم مجبور به قطع برق بخش خانگی هستیم.

به گفته حبیبی، بیش از ۳۴ درصد از مصرف انرژی استان مختص بخش کشاورزی و تیم بخش سهم بالایی در مصرف برق دارد.

او همچنین در این نشست تأکید کرد که در بخش کشاورزی به میزان پروانه برق به آن‌ها تعلق می‌گیرد و کشاورزان زیر ۱۹ ساعت در روز اجاره برداشت آب دارند.

*سهم انرژی‌های تجدید‌پذیر از تولید برق ۲ درصد است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان اظهارداشت: سهم انرژی‌های تجدید‌پذیر از تولید برق استان تنها ۲ درصد است.

حمیدرضا حبیبی مدعی است که انرژی‌های تجدیدپذیر قابلیت اطمینان بالا و کنترل پذیری ندارند و برای همین مجبوریم وابسته به نیروگاه سوخت فسیلی باشیم.

به گفته او سهم انرژی تجدید پذیر نسبت به ۲ سال پیش نزدیک ۲ برابر شده و تعداد زیادی نیروگاه در حال احداث است. علی رغم اینکه طبق قانون صنایع بزرگ ملزم به تولید حداقل یک درصد از نیاز مصرف برق خود از انرژی‌های تجدید‌پذیر هستند، حبیبی در این نشست اطلاع دقیقی در خصوص عدد دقیق این امر در استان در اختیار قرار نمی‌دهد.

حبیبی در این رابطه می‌گوید که طبق قانون صنایع یا می‌توانند انرژی تجدید‌پذیر داشته و یا اقدام به خرید برق از تابلو بورس داشته باشند و در صورتی که این اقدام را نداشته باشند هزینه این اقدام روی قبوض این صنایع خواهد آمد و صرف انرژی‌های تجدید‌پذیر می‌شود.

شایان ذکر است که در استان نزدیک ۴هزار مگاوات برق تولیدی دارد که میزان ۳هزار مگاوات آن به مصرف داخل استان می‌رسد. سهم صنایع از میزان برق استان بالغ بر ۴۵ درصد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :