دادستان جیرفت مطرح کرد: پروژه رها شده هتل کپری کنارصندل در حال رسیدگی قضایی است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1503

دادستان جیرفت مطرح کرد: پروژه رها شده هتل کپری کنارصندل در حال رسیدگی قضایی است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در خصوص بازدید از تپه باستانی کنارصندل که چندی قبل صورت گرفت، اظهار امیدواری کرد: بودجه‌های تخصیص یافته برای ساماندهی کنارصندل ابلاغ شده و هزینه شود، چون استان کرمان و بعضا کشور خیلی به جیرفت در بحث میراث فرهنگی بدهکار است، حداقل بدهی خود را به میراث جنوب، میراثِ تمدن کنارصندل بپردازند. افشین صالحی‌نژاد در خصوص بازدید از پروژه رها شده هتل کپری کنارصندل گفت: پرونده قضایی تشکیل دادیم که در حال رسیدگی است.

او با اشاره به اینکه در این پرونده اول پیگیر این موضوع هستیم که آیا ساختن این هتل با بودجه دولتی بوده یا یک شرکت خصوصی، گفت: اگر ساخت این‌پروژه دولتی بوده که تضییع اموال است و قطعا هر فردی مرتبط باشد تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

صالحی‌نژاد در خصوص اینکه اگر این پروژه متعلق به بخش خصوصی باشد، افزود: در صورتی که بخش خصوصی این‌پروژه را پیش می‌برده که باید معلوم شود این اراضی را چگونه به آن شرکت یا شخص واگذار کرده‌اند و واگذاری به چه نحو بوده است.

او در ادامه تصریح کرد: اگر واگذاری این اراضی دولتی بوده است چرا واگذار شده و چرا کار نیمه تمام متوقف شده است، که همه این‌موارد در حال رسیدگی است.

دادستان جیرفت از پیگیری این پرونده و انجام‌یکسری تحقیقات در شهرستانی دیگر نیز خبر داد و افزود: یک‌نیابتی دیگر در شهرستانی که مرتبط بوده دادیم که دادستان محترم آن شهرستان یکسری تحقیقات باید انجام بدهند و برای ما ارسال کند.

صالحی‌نژاد خاطرنشان کرد: پرونده پروژه هتل کپری کنارصندل در شعبه ششم‌ در حال رسیدگی است و مادامی که به نتیجه کامل رسید به مردم نتیجه آن اعلام می‌شود.

 دادستان عمومی و انقلاب جیرفت در خصوص ساماندهی محوطه کنار صندل و کم کاری در این اثر باستانی گفت: چند روز بعد از بازدید ما که نتیجه مطالبه گری ما بود یا شما، اعلام شد بودجه‌ای برای ساماندهی محوطه تاریخی کنارصندل اختصاص داده شده است.

او اظهار امیدواری کرد: بودجه‌های تخصیص یافته به ساماندهی کنارصندل رسیده و هزینه شود، چون استان کرمان و بعضا کشور خیلی به جیرفت در بحث میراث فرهنگی بدهکار است، حداقل بدهی خود را به میراث جنوب، میراثِ تمدن کنارصندل بپردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 15
  • امروز: 25
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,604
  • ماه: 7,858
  • سال: 25,712