رتبه نخست کرمان در تولید کنسانتره کشور

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1506

رتبه نخست کرمان در تولید کنسانتره کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: استان کرمان در تولید کنسانتره رتبه اول کشور را دارد.

مهدی حسینی نژاد افزود: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان، تأکید داشتند کرمان بهشت معادن و دارای بیش از ۸ میلیارد تن ذخایر اثبات شده و ۴۲ ماده معدنی شناخته شده است.

او با اشاره به اینکه چهار ماده معدنی مس، سنگ آهن، کرومیت و ذغالسنگ بیش از ۹۳ و نیم درصد ذخایر استان را به خود اختصاص می‌دهند گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در برنامه ششم توسعه با شناسایی پتانسیل‌های خدادادی به دنبال ارزش افزوده مواد معدنی است که باید چندین سال قبل صورت می‌گرفت.

حسینی‌نژاد افزود: ما در تولید کنسانتره رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده‌ایم به گونه‌ای که در کشور برای تولید ۸۰ میلیون تن کنسانتره و ۵۵ میلیون تن شمش برای افق ۱۴۰۴ برنامه ریزی شده که از این مقدار، تولید ۴۲ میلیون تن کنسانتره و ۱۱ میلیون تن شمش به استان کرمان اختصاص دارد.

او از برنامه ریزی برای تولید ۵۵ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور خبرداد و گفت: در استان کرمان برای ۱۷ میلیون تن مجوز صادر شده و پیشرفت فیزیکی آن نیز حدود ۱۱ میلیون تن است.

حسینی‌نژاد با تاکید بر ضرورت تبدیل استان کرمان به یکی از قطب‌های صنعتی کشور افزود: فرآوری مواد معدنی و بحث ارزش افزوده آن‌ها اهمیت زیادی دارد چرا که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری صنایع دانش بنیان، صنایع قطعه سازی و صنایع وابسته به این‌ها موتور محرکه اقتصاد کشورند و مستقیم سر سفره مردم می‌نشینند.

رئیس سازمان صمت استان گفت: ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم حذف شده و به جای آن دو بند ب و پ به ماده ۴۸ اضافه شده که در بلند مدت نتیجه خوبی درپی خواهد داشت، اما در کوتاه مدت تبعات جبران ناپذیری دارد، لذا نیاز جدی به اصلاح دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 20
  • امروز: 19
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,929
  • ماه: 7,567
  • سال: 25,131