رئیس مرکز ملی اقلیم از کاهش ۲۰ درصدی بارندگی‌ها در کشور خبر داد. بارش‌ها درکرمان کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1370

رئیس مرکز ملی اقلیم از کاهش ۲۰ درصدی بارندگی‌ها در کشور خبر داد. بارش‌ها درکرمان کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی دربارۀ میانگین دمای کشور از ابتدای فصل پاییز گفت: دمای کشور از ابتدای پاییز تا کنون یک درجه بیش از نرمال بود. به‌طور کلی ایران طی دو ماه گذشته، پاییزی گرم و بارش‌هایی کمتر از نرمال تجربه کرده است.

احد وظیفه دربارۀ وضعیت بارندگی و دما طی آذرماه و زمستان توضیح داد: کم‌بارشی طی این مدت ادامه دارد. دما نیز در حد نرمال و بیش از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و به طور کلی زمستان خیلی سردی را تجربه نخواهیم کرد.

او اضافه کرد: این پیش‌بینی به این معنا نیست که اصلا دوره‌های سرما نخواهیم داشت. چه بسا با گذر موج هوای سرد شمالی از کشور، هوا طی چند روز بسیار سرد شود و این به‌طور کامل قابل پیش‌بینی نیست. اما به‌طور کلی میانگین دمای چهار ماه آینده خیلی سرد و کمتر از حد نرمال پیش‌بینی نمی‌شود.

وظیفه، با اشاره به بارندگی‌های هفتۀ جاری با تاکید بر اینکه این بارش‌ها از اواسط هفتۀ جاری آغاز می‌شود و تا اواسط هفتۀ آینده نیز ادامه دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه بارش‌ها شرایط خوبی ایجاد می‌کنند اما همچنان در بخش‌های جنوبی کشور همچون بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان و همچنین خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش‌ها کمتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.

او یادآور شد: در واقع از بخش جنوبی تا شرقی کشور و همچنین از جنوب‌غرب تا شمال‌شرق، بارش‌هایی کمتر از حد نرمال و بخش‌های شمال و شمال‌غرب کشور بارش‌هایی نرمال و بیش از حد نرمال را تجربه خواهند کرد.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی دربارۀ میزان بارندگی طی فصل پاییز، اظهار کرد: از ابتدای پاییز تا کنون حدود ۲۵.۱ میلیمتر بارندگی در کشور اتفاق افتاد، در صورتی که میانگین بارش‌ها طی بلندمدت در این بازۀ زمانی ۳۱ میلیمتر بود و این میزان نشانگر کاهش حدود ۲۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به بلندمدت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 2
  • امروز: 204
  • دیروز: 218
  • هفته: 1,485
  • ماه: 7,975
  • سال: 26,597