شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی با حضور ۱۴ گروه در کرمان برگزار می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1509

 شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی با حضور ۱۴ گروه در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد استان کرمان گفت: کرمان میزبان هنرمندان موسیقی نواحی از استان‌های منطقه ۵ کشور است و ۱۴ گروه در سه روز برگزاری این جشنواره اجرا خواهند داشت.

محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان پیرامون شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، اظهار داشت: استان کرمان میزبان هنرمندان موسیقی نواحی از استان‌های منطقه 5 کشور است و گروه‌های موسیقی نواحی از استان‌های کرمان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان کرمان در کرمان اجرا دارند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه ۱۴گروه در سه روز برگزاری این جشنواره اجرا خواهند داشت، گفت: این جشنواره غیر‌رقابتی است و محل اجراها در تالار فرهنگ و هنر کرمان است.

 او با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی نواحی استانی نیز امسال به میزبانی شهرستان بافت برگزار می‌شود افزود: سومین جشنواره استانی موسیقی نواحی هم‌زمان با جشنواره کشوری، در بافت برگزار می‌شود و بخشی از مهمانان کشوری نیز در جشنواره استانی اجرا دارند.

به گفته او کرمان میزبان هنرمندان موسیقی نواحی از استان‌های منطقه ۵ کشور است و ۱۴ گروه در سه روز برگزاری این جشنواره اجرا خواهند داشت.

روحی با بیان اینکه در مدت برگزاری جشنواره ۶۲ نفر از اهالی موسیقی کشور در کرمان حضور داشته و اجرای برنامه دارند، ادامه داد: وجود تالار تخصصی برای اجراهای موسیقی وجه تمایز این جشنواره با سال‌های قبل است.

او با اشاره به اینکه شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی از چهارشنبه ۲۱تیرماه تا ۲۳تیرماه به مدت سه روز در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌شود، گفت: در جریان برگزاری جشنواره‌ها در استان به تمرکززدایی در راستای عدالت فرهنگی توجه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان‌کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی، مردم استان کرمان در شهرستان‌های مختلف از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری استفاده کرده و بهره ببرند.

پیروز ارجمند دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی نیز با بیان اینکه رویکرد ما در این دوره از جشنواره تولید محتوا و انتشار آن بعد از جشنواره است، اظهار داشت: تمام اجراها ضبط می‌شود و از آنها تولید محتوا خواهد شد.

دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی با اشاره به اینکه معرفی موسیقی نواحی ایران و استان کرمان می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور و استان کرمان مؤثر باشد، بیان کرد: افتتاح تالار فرهنگ و هنر، یک اتفاق بزرگ برای کرمان به‌ویژه اهالی هنر بود و امیدوار هستیم بعد از بهره‌برداری از این تالار اتفاقات بسیار خوب فرهنگی هنری برای کرمان بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 1
  • امروز: 27
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,262
  • ماه: 7,415
  • سال: 24,899