گرده مس ازاین‌پس در مجتمع مس شهید باهنر تولید می‌شود. هزینه‌های تولید مصنوعات مسی پایین خواهد آمد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1754

گرده مس ازاین‌پس در مجتمع مس شهید باهنر تولید می‌شود. هزینه‌های تولید مصنوعات مسی پایین خواهد آمد
گزارش| کاغذ وطن
گِردِه محصول مورد استفاده هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی که تاکنون از استان‌های دیگر تأمین می‌شده است، از کنون باکیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر از طریق شرکت مس شهید باهنر کرمان در اختیار این فعالان قرار خواهد گرفت. این خط تولید که روز گذشته با حضور استاندار و معاون اقتصادی افتتاح شد قابلیت تولید گرده مس در ۳۰ تا ۴۰ ضخامت بسته به سفارش صنعتگران را دارد.
افتتاح این خط تولید ۲۱ مرداد با حضور محمدمهدی فداکار استاندار و امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان و احسان نمازی زاده مدیرعامل صنایع مس شهید باهنر صورت گرفت. به گفته مدیرعامل صنایع مس شهید باهنر کرمان گِردِه تولیدی مس شهید باهنر کرمان از آلیاژ بالاتری برخوردار بوده و این شرکت در هر سایز، قطر و آلیاژی که هنرمندان صنایع‌دستی استان نیاز داشته باشند، آن را تولید می‌کند.
ورق‌ها و گِردِه‌های تولیدی این مجتمع برای صنایع‌دستی از قطر نیم میلیمتر تا ۲ میلیمتر و در سایزهای مختلف قابلیت تولید داشته و با پیش‌بینی تولید اولیه ۸۰ تن در ماه و افزایش تولید در آینده به ۲۰۰ تن در ماه نه‌تنها نیاز استان را تأمین بلکه مس شهید باهنر آماده صادرات به خارج از کشور و استان‌های دیگر است.
سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان در نشست خبری که به مناسبت افتتاح این خط تولید صورت گرفت اذعان کرد که ۲۰۰ نفر صنعتگر دارای مجوز در استان کرمان حضور دارند که می‌توان با نیروی کار هر کارگاه تخمین زد که حدود ۶۰۰ نفر هنرمند بدون مجوز و دارای مجوز در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه نگرش راه‌اندازی خط تولید گِردِه به‌ضرورت نیاز هنرمندان استان از نکات بارز آغاز به کار این خط تولید در مجتمع مس شهید باهنر کرمان بوده است، گفت: با شروع تولید گِردِه در استان کرمان صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه تولید برای صنعت‌کاران صنایع‌دستی رخ‌داده و این امر نویدبخش توسعه و ترویج روزافزون در این حوزه است.
او از مدیران صنایع مس شهید باهنر خواست تا در مباحث فروش خُرد، سهمیه ویژه فروش در استان با هنرمندان استان همراهی کرده و در پرداخت هزینه خرید گِردِه تا جای ممکن جانب هنرمندان استان را بگیرند. در این نشست همچنین استاندار کرمان قول مساعد داد تا پیگیر حل مشکلات مالیاتی فعالان این حوزه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 11
  • دیروز: 110
  • هفته: 774
  • ماه: 6,800
  • سال: 49,501