مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان عنوان کرد؛ قطع سهمیه آرد نانوایی‌هایی که کد پذیرنده ندارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1230

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان عنوان کرد؛ قطع سهمیه آرد نانوایی‌هایی که کد پذیرنده ندارد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: حتما ساعات پخت از سوی نانوایی ها رعایت شود در غیر این صورت تحت عناوین مختلفی اعمال قانون انجام می شود و برای اختلال در نظام توزیع و عرضه و ایجاد نارضایتی مردمی مجازاتهای شدیدی در نظر گرفته می شود.

به گزارش  راه آرمان ارسلان میری در حاشیه ستاد تنظیم بازار استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: امروز در جلسه کارگروه آرد و نان و کارگروه اقدام مشترک تنظیم بازار استانی مقرر شد کلیه اتاق های اصناف سراسر استان و اتحادیه های مربوطه به اعضای خود اطلاع رسانی کنند که هرگونه افزایش قیمت بدون مجوز از مراجع قانونی پذیرفتنی نیست و به عنوان تخلف محسوب می شود و طبق قانون با متخلف برخورد می شود. وی افزود: اگر چنانچه در صنفی کالایی متاثر از مردمی سازی یارانه ها واقع شده باید حتما به دستگاههای متولی مراجعه کنند که تغییرات اعمال شود و اگر خودسرانه نسبت به تغییر قیمت‌های اقدام کنند تخلف است و در مرحله اول نصب پارچه گران فروشی و در موارد بعدی پلمب و جریمه در نظر گرفته شده است. میری ادامه داد: جریمه هایی که برای عدم رعایت مقررات نظامات صنفی دیده شده از ۶۰۰ هزار تومان برای کسی که قوانین را مراعات نکند و همچنین برای گرانفروشی و عدم درجه قیمت جریمه با ضریب ۵ برابر تا ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان عنوان کرد: راجع به نانوایان مواردی که نسبت به ساعات پخت مراعات نشود یا واحد صنفی را تعطیل کنند  براساس قانون نظام صنفی با آنها برخورد می شود و مجازات‌هایی برای آنها درنظر گرفته شده است.

میری ادامه داد: برای نانوایی های متخلف مرتبه اول صرف عدم رعایت ساعات پخت و عدم مراعات مقررات قانونی ۸۰۰ هزار تومان جریمه نقدی  و افرادی که مبادرت به عرضه نان خارج از شبکه داشته باشند مثلا واحد صنفی را تعطیل کرده که آرد را به صورت آزاد بفروشد یا باعث التهاب در بازار شود اگر جنبه مجرمانه داشته باشد می توانیم به دادسرا و محاکم عمومی و انقلاب ارجاع دهیم.

وی ضمن تذکر به نانوایان اظهار کرد: حتما ساعات پخت رعایت شود در غیر این صورت تحت عناوین مختلفی اعمال قانون انجام می شود و برای اختلال در نظام توزیع و عرضه و ایجاد نارضایتی مردمی مجازات‌های شدیدی در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 7
  • امروز: 2
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,912
  • ماه: 7,550
  • سال: 25,114