در جلسه شورای اداری استان کرمان ارائه شد؛ گزارش وضعیت پروژه‌های شرکت آبفا به وزیر کشور

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1513

 در جلسه شورای اداری استان کرمان ارائه شد؛ گزارش وضعیت پروژه‌های شرکت آبفا به وزیر کشور

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان در جلسه شورای اداری استان که با حضور وحیدی وزیر کشور برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به وضعیت آب شرب استان گفت: ۱۹ شهر استان دارای تنش آبی هستند.

علیرضا عبدیان افزود: در حال حاضر در ۸۴ شهر استان ۱۷۵۰ لیتر بر ثانیه کسری آب داریم که از این میزان ۹۸۰ لیتر بر ثانیه مربوط به شهر کرمان است که امیدواریم با اجرای خط انتقال آب تا پایان سال، مشکل تأمین آب شهر کرمان رفع شود.

 عبدیان با اشاره به استاندارد نبودن شبکه توزیع آب در مناطق اطراف شهر کرمان گفت: شبکه توزیع در اطراف شهر استاندارد نیست و باتوجه‌به ساخت‌وسازهایی که در اراضی ملی به‌صورت غیرمجاز صورت‌گرفته، به ما اجازه داده نمی‌شود که شبکه‌های آبرسانی این مناطق را استاندارد کنیم.

 مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان در خصوص وضعیت آبرسانی به مناطق شهری و روستایی گفت: به‌منظور آبرسانی به شهر رمشک و ۳۵ روستا و همچنین آبرسانی به شهرهای منوجان و نودژ از رودخانه کندر در جنوب که از پروژه‌های بزرگ آبرسانی هستند، نیاز به تأمین اعتبار داریم.

 عبدیان بیان‌داشت: ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب داریم، در ۶۶۹ روستای استان که دارای تنش آبی بودند طی قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد نمودیم، عملیات آبرسانی با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال انجام است و به‌زودی قرارداد دوم آبرسانی به ۱۴۹۰ روستا با این قرارگاه منعقد خواهد شد.

 او اظهار امیدواری کرد: باتدبیر دولت انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی و مقام عالی وزارت، با راه‌اندازی جهاد آبرسانی مشکل آبرسانی به روستاها را برای همیشه حل خواهیم کرد.

 عبدیان با اشاره به سهم اندک استان کرمان در اجرای شبکه فاضلاب در مقایسه با میانگین کشوری، گفت: میانگین کشوری اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۵۲ درصد است، این در حالی است که این عدد در کرمان ۱۴ درصد است. خوشبختانه با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرهای کرمان، زرند و سیرجان اجرای شبکه فاضلاب در حال انجام است و انتظار داریم سرمایه‌گذاران صنعتی و معدنی در شهرهای رفسنجان، شهربابک و بردسیر حضور یافته و ان‌شاءالله بتوانیم شبکه فاضلاب این شهرها را نیز اجرا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 51
  • امروز: 98
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,677
  • ماه: 7,931
  • سال: 25,785