رئیس سازمان صمت جنوب کرمان خواستار شد: تجدیدنظر در ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق محروم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1327

رئیس سازمان صمت جنوب کرمان خواستار شد: تجدیدنظر در ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق محروم

رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان تجدید نظر در ارائه مشوق های سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن را در مناطق محروم خواستار شد.

مسلم مروجی امروز در نشست فعالان اقتصادی با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دو پتانسیل کشاورزی و معدنی سخن به میان آورد و گفت: کارگروه رفع موانع تولید در جنوب کرمان برگزار می شود و کمیته های کارشناسی نیز فعال هستند و ۵۳۶ مصوبه داریم که ۷۷ درصد آنها اجرا شدند.

او با بیان اینکه ۲۲۴۵ جواز با سرمایه گذاری ۱۳۳ میلیارد تومان صادر شده است که ۷۸ مجوز بالای ۴۵ درصد پیشرفت دارند، افزود: در سال گذشته نیز ۱۴۰ مجوز صادر شده است که بیشترین مجوزها در جیرفت و کمترین هم در فاریاب به دلیل نبود شرکت شهرک های صنعتی وجود دارند.

مروجی کارخانه آرد و پایانه صادراتی را از جمله طرح های موفق دانست و گفت: ۳۰ در صد مجوزها در بخش فرآوری محصولات کشاورزی است و طرح مهم کارخانه لاستیک و نیلی صنعت نیز با پیشرفت قابل توجهی روبرو هستند.

او از رده‌های زیست محیطی شهرک‌های صنعتی که پیشرفت صنعت و معدن را قفل کرده است انتقاد کرد و افزود :متاسفانه به مجوزها، رده ۳۰ هم اضافه شده است که برخی از طرح ها باید در کارگره قضایی مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن پروانه های بهره برداری صادر می شوند.

رئیس صمت جنوب کرمان سرمایه در گردش و سرمایه ثابت را نیز خواستار شد و گفت: مشوقی برای مناطق محروم دیده نشده است و این مناطق همانند سایر مناطق برخوردار است که  نیاز به تجدید نظر در ارائه تسهیلات و سرمایه در گردش داریم.

مروجی به تحول در طرح‌های معدنی اشاره کرد و افزود: در حوزه تیتانیوم کهنوج که ۳۰ سال  مغفول مانده بود، سال ۹۹ به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون بخش کنسانتره آن آماده افتتاح است و کارخانه دوم نیز در دست اجرا است و از خام فروشی پیگمنت جلوگیری خواهد شد.

او از صدور ۵۵ جواز صنایع معدنی در جنوب استان خبر داد و گفت: ۱۲ مجوز بالای ۱۶ درصد پیشرفت دارند و هم اکنون نیز فعال سازی معادن کوچک مقیاس دنبال شده که در حال حاضر ۵۴ معدن فعال داریم  که تا کنون ۵۵ صنایع معدنی اجرا می‌شود.

مروجی تامین زیرساخت های مورد نیاز را از مشکلات عمده بخش صنعت و معدن عنوان این منطقه کرد و گفت: کارخانه کنسانتره آماده افتتاح است و یک مگاوات برق نیاز داریم که تاکنون تامین نشده و متاسفانه در مقابل ارائه خدمات، اصلاح برخی خطوط برق را شرکت برق خواسته است.

رئیس سازمان صمت جنوب استان کرمان با انتقاد از اجرای قانون سختگیرانه در مناطق جنوب کرمان در اخذ مجوز گفت: در منطقه رمشک، کارخانه ای زده شده که برای سرمایه گذاری پرونده سازی کردند که تا ۲ سال حق سرمایه گذاری در هیچ جای کشور را ندارد و انتظار است دستگاه های متولی با نگاه مثبت عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 105
  • امروز: 109
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,510
  • ماه: 7,920
  • سال: 25,953