استاندار کرمان: استان کرمان ظرفیت‌های متنوعی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1532

استاندار کرمان: استان کرمان ظرفیت‌های متنوعی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ و متنوع این استان در حوزه‌های مختلف، گفت: استان کرمان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد.

محمدمهدی فداکار در نشست مدیران اقتصادی استان کرمان با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، اظهارداشت: در جلسه مشترک استانداران با وزارت امور خارجه مباحثی مطرح و مقرر شد با برنامه‌ریزی این مباحث را پیگیری کنیم.

او با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت‌های بسیار بزرگ و متنوعی داشته و در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی فرصت‌های غنی در این استان وجود دارد، گفت: پسته، خرما و محصولات خارج از فصل، از محصولات کشاورزی صادراتی استان کرمان است.

 استاندار کرمان با بیان اینکه بیشترین اثر ثبت جهانی میراث‌فرهنگی در بین استان‌های کشور با هفت اثر مربوط به استان کرمان است، افزود: این مهم قابلیت گردشگری استان را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی استان کرمان، ظرفیت ترانزیتی بودن را برای این استان ایجاد کرده است، بیان کرد: استان کرمان دارای دو خط ریلی از جنوب شرق به مرکز کشور و همچنین پنج فرودگاه است.

 امیر حسن‌زاده، معاون امور اقتصادی استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در مطالعات انجام شده استان کرمان بهترین ظرفیت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و بادی را دارد، گفت: این ظرفیت، شاخص بسیار خوبی برای توسعه است.

او با اشاره به اینکه استان کرمان فقط معادن فلزی مس و سنگ‌آهن ندارد و در زمینه معادن سنگ نیز معادن غنی و فعالی دارد که این سنگ‌ها به دنیا صادر می‌شود، گفت: در این دولت، وزارت خارجه به رایزنی اقتصادی در دنیا اهمیت خوبی داده شده که باید از آن بهره‌گیری کرد.

 معاون امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه ۱۵کشور همسایه داریم که ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات محصولات استان کرمان است، افزود: استان کرمان سال گذشته رتبه اول جذب سرمایه‌گذار خارجی را داشته است که این روند باید تداوم پیدا کند.

 سیدمهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست، اظهار داشت: به سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه به استان کرمان امیدواری زیادی داریم.

او با بیان اینکه صادرات استان کرمان حدود ۲.۸ تا ۳میلیارد دلار در سال است که ظرفیت افزایش آن تا ۱۰میلیارد دلار وجود دارد، گفت: عمده صادرات استان در حوزه معادن و صنایع معدنی است.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه می‌طلبد دیپلماسی اقتصادی کشور به کمک ما بیاید تا این صادرات توسعه پیدا کند، افزود: متأسفانه در برخی سفارتخانه‌ها اقتصاد اولویت ندارد و رایزن اقتصادی یا نداریم و یا رایزن اقتصادی ما تحلیل درستی از مسائل ندارد.

او با بیان اینکه هندوستان یک بازار هدف خوب می‌تواند باشد؛ اما تعرفه‌های آن زیاد است که فرصت رقابت را از ما می‌گیرد، ادامه داد: اتاق بازرگانی کرمان این آمادگی را دارد که با گفت‌وگوهای منطقه‌ای با حضور کشورهای مختلف زمینه صادرات و ارزش‌افزوده بیشتری را فراهم کند.

 در این جلسه صادق سلطانی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی استان کرمان از سال ۱۴۰۰تاکنون، اظهار داشت: در این مدت ۱۸طرح مصوب در استان داشتیم که مبلغ سرمایه‌گذاری خارجی مصوب این طرح‌ها بیش از ۵۹۲میلیون دلار بوده که از این میزان بیش از ۵۷۸میلیون دلار سرمایه خارجی وارد شده به استان است.

او بیان اینکه در چهارماهه نخست امسال ۵طرح مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان داشتیم که مبلغ سرمایه‌گذاری خارجی آن ۴۹میلیون و ۹۲۰هزار دلار بوده است، گفت: از این میزان تاکنون ۲۵میلیون دلار معادل ۵۰درصد این سرمایه‌گذاری محقق شده است

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 122
  • امروز: 18
  • دیروز: 137
  • هفته: 1,398
  • ماه: 7,797
  • سال: 25,999