ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرمان نوسازی می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1518

ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرمان نوسازی می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان از نو بودن ۶۰ درصد ناوگان اتوبوس‌های شهری کرمان خبر داد و گفت: ۳۹ دستگاه اتوبوس جدید نیز به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرمان اضافه می‌شود.

 محمدباقر سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۰دستگاه اتوبوس مشغول خدمت‌رسانی به مردم در شهر کرمان هستند و به طور میانگین روزانه ۴۰هزار نفر از این ناوگان استفاده می‌کنند، اظهار داشت: از اوایل شهریورماه به بعد و با شروع مدارس جابه‌جایی مسافران افزایش‌یافته و تا پایان سال حجم جابه‌جایی مسافران با اتوبوس‌های شهری تا ۸۰هزار نفر افزایش پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه در برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت این سازمان، گسترش ناوگان حمل‌ونقل مسافر و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده را در برنامه داریم، گفت: بازسازی برخی از ناوگان فرسوده ما نیز در حال انجام است و به‌زودی به چرخه خدمت‌رسانی بازمی‌گردند.

 سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان با اشاره به اینکه هزینه ۳۹دستگاه اتوبوس نو نیز در سال‌های قبل پرداخت شده و از طریق وزارت کشور پیگیر هستیم که هر چه سریع‌تر این اتوبوس‌های نو و جدید به چرخه ناوگان حمل مسافر شهری کرمان، افزوده شود بیان کرد: با اضافه‌شدن این اتوبوس‌ها شاهد تغییروتحول عظیمی در این مجموعه هستیم.

او با بیان اینکه از ۷۰دستگاه اتوبوسی که در حال خدمت‌رسانی به مردم کرمان هستند، ۳۹دستگاه آن تقریباً نو بوده و امکانات آنها به‌روز است که ۶۰درصد اتوبوس‌های شهر کرمان را شامل می‌شود، ادامه داد: در مجموعه شهرداری کرمان هم به دنبال بازسازی تعدادی از اتوبوس‌های فرسوده هستیم و هم پیگیر هستیم که اتوبوس‌های خریداری شده، سریع‌تر به کرمان بیایند.

 سلطانی با اشاره به اینکه ساعت حرکت اولین اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی هر روز ساعت ۵:۳۰ دقیقه از میدان آزادی به سمت مشتاق است و تا ۸:۳۰ خدمت‌رسانی به همشهریان را انجام می‌دهند، گفت: از ساعت ۱۱تا ۶ صبح نیز اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی در توقفگاه شبانه شست‌وشو می‌شوند.

او با بیان اینکه از هر ۷۰دستگاه اتوبوس این ناوگان هر شب به طور میانگین ۱۵تا ۱۷دستگاه اتوبوس شست‌وشو می‌شود، افزود: تمامی اتوبوس‌ها هر چهار روز یکبار توسط کارواش تمام‌اتوماتیک شست‌وشو شده و تنظیف اتوبوس‌ها انجام می‌شود.

 سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان با اشاره به اینکه طی یک ماه قبل دو خط جدید به مسیرهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری کرمان افزوده شد که با استقبال شهروندان مواجه شده است، بیان کرد: مسیر میدان آزادی، شهرک باهنر، بلوار حاج‌قاسم سلیمانی و شفا و همچنین مسیر بلوار بلدالامین، شهدای خانوک، میدان شهدا به این خطوط اضافه شده است.

او با بیان اینکه به دنبال این هستیم که مدت‌زمان سفر شهری در استفاده از ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس‌های عمومی کاهش دهیم، گفت: در این راستا چهار دستگاه اتوبوس به خط میدان آزادی به میدان شهدای کرمان افزوده شده است.

 سلطانی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های ما به‌روزرسانی ایستگاه‌های اتوبوس شهری است، ادامه داد: قبلاً قراردادی با بخش خصوصی دراین‌ارتباط بسته شده بود و چندین جلسه برگزار شده و به دنبال این هستیم این قرارداد تعیین تکلیف شده و به‌روزرسانی ایستگاه‌های اتوبوس شهری کرمان به نتیجه برسد؛ در حال حاضر نیز با همکاری شهرداری‌های مناطق رنگ‌آمیزی، به‌روزرسانی، بهسازی و زیباسازی ایستگاه‌های اتوبوس آغاز شده و در حال انجام است.

 او با بیان اینکه تمام تلاش ما برای کاهش مدت‌زمان سفر همشهریان و ترغیب آنها به استفاده از حمل‌ونقل عمومی است، بیان کرد: استفاده از حمل‌ونقل عمومی و فرهنگ‌سازی دراین‌ارتباط تأثیر زیادی در کاهش ترافیک دارد.

او با بیان اینکه در برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت این سازمان، گسترش ناوگان حمل‌ونقل مسافر و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده را در برنامه داریم، گفت: بازسازی برخی از ناوگان فرسوده ما نیز در حال انجام است و به‌زودی به چرخه خدمت‌رسانی بازمی‌گردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 10
  • امروز: 17
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,596
  • ماه: 7,850
  • سال: 25,704