ساختمان پلیس‌راه قلعه‌گنج معطل آموزش و پرورش مانده است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1519

ساختمان پلیس‌راه قلعه‌گنج معطل آموزش و پرورش مانده است

  مسئولان می‌گویند باوجودآنکه ۱۲ میلیاردتومانی اعتبار برای ساخت ساختمان پلیس‌راه قلعه گنج – بشاگرد در شهرستان قلعه گنج از ۲ سال گذشته در نظر گرفته شده؛ اما آغاز ساخت آن معطل زمینی مانده که آموزش‌وپرورش از ۶ ماه پیش قرار بوده اهدا کند.

 باوجوداینکه ساخت‌وساز ساختمان پلیس‌راه شهرستان‌های رودبار جنوب و فاریاب در جنوب کرمان که هم‌زمان با قلعه گنج اعتبار آنها تخصیص‌یافته بود در مرحله اجرای فونداسیون قرار دارد؛ اما اجرای ساختمان پلیس‌راه قلعه گنج – بشاگرد به دلیل نداشتن زمین و محل احداث همچنان بلاتکلیف و بی‌نتیجه مانده که کمترین آسیب آن گرانی مصالح و مواد اولیه و از اعتبار افتادن بودجه مذکور است.

 اعتبار ۱۲ میلیاردتومانی احداث این ساختمان هم فعلاً به دلیل مشکل زمین بلاتکلیف مانده است. محل ساخت این ساختمان ابتدا در نقاطی از جمله سه‌راهی سرخ قلعه، تاریکماه و بنی تراتم بعد از کهن گودی و سه‌راهی چاه لک انتخاب شده بود که سپس این نقاط بررسی و حذف شد و در آخرین مرحله نیز با تأیید شورای ترافیک شهرستان و محمد فلاح کهن فرماندار قلعه گنج، محل مدرسه قدیمی و غیرقابل‌استفاده شهید شهرالهی محله زر قلعه گنج تعیین شد و گفته می‌شود مورد موافقت مدیر آموزش‌وپرورش هم قرار گرفته است.

 اما با وجود گذشت ۶ ماه از این توافق تاکنون هیچ‌گونه فعالیت اجرایی صورت نگرفته است و در آخرین جلسه شورای ترافیک شهرستان قلعه گنج مقرر شد در ازای واگذاری ساختمان مدرسه از سوی آموزش‌وپرورش قلعه گنج یک زمین به همین ابعاد از سوی اداره راه و شهرسازی به آموزش‌وپرورش این شهرستان واگذار شود.

 جاسم احمدی دبیر شورای ترافیک شهرستان قلعه گنج که در جریان روند این پروژه قرار دارد، گفت: اداره آموزش‌وپرورش قلعه گنج هنوز سند واگذاری مدرسه شهید شهرالهی را برای انجام پروژه ساخت‌وساز ساختمان پلیس‌راه قلعه گنج – بشاگرد به‌صورت رسمی واگذار نکرده است و فقط شفاهی دراین‌خصوص صحبت و رایزنی شده و مدیر آموزش‌وپرورش نیز موافقت کرده است؛ در عوض زمین مدرسه، نیز خواستار دریافت زمین به همین ابعاد از اداره راه و شهرسازی شده‌اند.

 ۲ سال پیگیری دریافت زمین

 سروان مرتضی امیری دوماری رئیس پلیس‌راه قلعه گنج – بشاگرد هم برای پیگیری مصوبات شورای ترافیک و زمین محل ساخت پلیس‌راه در فرمانداری قلعه گنج حضور پیدا کرد و درحالی‌که مدت ۲ سال پیگیر دریافت زمین و محل ساخت پلیس‌راه بوده است این بار نیز خواستار تسریع روند واگذاری زمین برای اجرای ساختمان پلیس‌راه و تعیین تکلیف اعتبار تخصیص‌یافته برای اجرای این پروژه است.

 مصوبه شورای ترافیک لازم‌الاجراست

 رئیس اداره راه و شهرسازی قلعه گنج گفت: در سرتک و گلدشت آماده ارائه زمین با کاربری آموزشی هستیم به شرطی که سند زمین مدرسه متروکه به نام راه و شهرسازی شود و زمین جدید هم به نام آموزش‌وپرورش شود.

 محمدحسین زارعی افزود: این تهاتر دارای مصوبه شورای ترافیک بوده، لازم‌الاجرا و با استانداری هم هماهنگی‌های لازم شده است.

 او اضافه کرد: مدرسه‌ای که قرار است در زمین آن پلیس‌راه ساخته شود متروکه است و به این شکل نیست که آموزش‌وپرورش زمینی از دست بدهد؛ بلکه به‌ازای آن زمینی در نقطه خوب شهر دریافت می‌کند.

 رئیس اداره آموزش‌وپرورش قلعه گنج نیز در پاسخ به تماس خبرنگار ایرنا گفت این کار از اختیار ما خارج است و باید با اداره کل آموزش‌وپرورش کرمان صحبت کنید؛ باهری مسئول روابط‌عمومی این اداره کل نیز با وجود چند بار تماس و پیگیری خبرنگار ایرنا و قول وی برای اطلاع‌رسانی، تا زمان انتشار خبر نه اطلاعاتی در اختیار گذاشت و نه هماهنگی لازم برای مصاحبه با متولیان این اداره کل انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 12
  • امروز: 218
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,453
  • ماه: 7,606
  • سال: 25,090