۵۴ درصد شهر جیرفت گازدار شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1519

۵۴ درصد شهر جیرفت گازدار شد

رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت با بیان اینکه گازرسانی ۵۴ درصد شهر جیرفت شامل بافت قدیم و جدید انجام شده و اکنون اهالی این مناطق از گاز طبیعی برخوردار هستند گفت: سایر مناطق این شهر به طول ۱۲۴ کیلومتر در حال پیمان‌سپاری است که با آغاز کار تخمین‌زده و ظرف ۱۸ ماه آینده تمام مناطق این شهر گازرسانی می‌شود.

فرامرز قاسم‌زاده افزود: پیمانکار باقی‌مانده روستاهای بخش مرکزی جیرفت نیز شامل ۱۲۷ کیلومتر مشخص شده و ظرف یک ماه آینده آغاز به کار می‌کند.

او با بیان اینکه شهر بلوک جیرفت به‌صورت کامل علمک‌گذاری شده و مردم این منطقه از نعمت گاز برخوردار هستند ادامه داد: بخش اسماعیلی با ۴۲ روستا ۴۰ درصد علمک‌گذاری انجام شده و گازرسانی به مابقی این روستا نیز در حال انجام است.

رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت اضافه‌کرد: شهر درب بهشت با ۱۰ روستای هم‌جوار آن به طول ۶۸ کیلومتر گازدار شده؛ اما در داخل این محدوده ۱۰ کیلومتر حفرات خالی وجود دارد که در حال گازرسانی است و هفت کیلومتر آن تاکنون اجرا شده است.

او یادآورشد: از ۱۶۰ کیلومتر طرح اجرایی گازرسانی به جبال بارز، ۱۲۵ کیلومتر اجرا شده و مابقی آن در حال انجام است که سختی‌های خاص خود را حین عبور از تونل و جاده برای اتصال به دهبکری دارد.

 قاسم‌زاده با اشاره به طرح‌های آینده اداره گاز جیرفت افزود: با احداث ۱۸ کیلومتر خط تغذیه و ۳۸۳ کیلومتر شبکه توزیع برای مابقی روستاهای ساردوئیه در سه محور هنزا، سه چشمه و گور، ۲۷۰ روستای این مسیر به‌زودی گازرسانی انجام می‌شود که بعد از اجرای این پروژه فقط مناطق دلفارد و بحر آسمان بدون گاز باقی خواهند ماند.

او با اشاره به اینکه گازرسانی به دهستان اسفندقه در حال مطالعه و امکان‌سنجی است یادآورشد: قبلاً قرار بود برای اسفندقه از شهر رابر انشعاب گرفته شود که موافقت نکردیم؛ بنابراین از مسیر شهربلوک به این منطقه گازرسانی می‌شود.

رئیس اداره گاز شهرستان جیرفت ادامه‌داد: گازرسانی از این مسیر که به خط صلح وصل شده موجب می‌شود اسفندقه هیچ‌وقت کمبود گاز نداشته باشد ضمن اینکه اگر ادامه آن به سمت رابر وصل شود که انتهای آن ساردوئیه است این مسیر هم شاهد کمبود گاز نخواهد بود و شهرهای سردسیری را نیز تغذیه می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 16
  • دیروز: 149
  • هفته: 1,685
  • ماه: 7,599
  • سال: 25,277