مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان: تحصیل ١٢ هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری استان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1523

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان: تحصیل ١٢ هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری استان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با اشاره به اینکه تحصیل بیش از ١٢ هزار دانش‌آموز در مدارس عشایری استان مصداق عینی عدالت آموزشی است گفت: ساماندهی مدارس عشایری اولویت اصلی آموزش‌وپرورش استان کرمان در قالب پروژه مهر است.

رضا رضایی در گردهمایی مدیران مدارس عشایری استان ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، خاطرنشان کرد: اگر پیشرفتی و تحولی در مدارس و آموزش‌وپرورش استان صورت می‌گیرد پشتکار، خواسته و تلاش مدیران مدارس است.

او با بیان اینکه آموزش‌وپرورش یک سیستم به‌هم‌وابسته است، افزود: گفتن مدرسه من، کلاس من، اداره من در این سیستم معنا و مفهومی ندارد،بلکه باید همه برای موفقیت فرزندان ایران اسلامی به‌عنوان فرزند خود و موفقیت دانش‌آموزان؛ باارزش‌ترین سرمایه‌های مردم حساسیت ویژه‌ای داشته باشیم.

رضایی با اشاره به ساماندهی بهینه نیروی انسانی در مدارس بر اساس واقعیت‌ها و افزود: صدور ابلاغ همکاران برای برقراری حقوق تا ابتدای شهریورماه جاری ضروری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان خواستار پیگیری ثبت‌نام دانش‌آموزان، کلاس بندی در مدارس و صدور ابلاغ شد و تأکید کرد: ساماندهی نیروی انسانی بر مبنای تفاهم‌نامه منعقد شده با ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان انجام شده حتی یک کلاس درس هم در ابتدای مهرماه نباید بدون معلم باشد.

رضایی تصریح‌کرد: اگر مدارس عشایری استان در گرفتن امتیاز انشعاب برق و آب مشکل دارند مدیران مدارس نامه‌نگاری و فرایند مربوطه را انجام دهند و اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمان نیز همکاری لازم را با مشارکت استانداری و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس خواهد داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با اشاره به اقدام ماندگار دولت مردمی و انقلابی در زمینه رتبه‌بندی معلمان خواستار رسیدگی به پرونده‌های اعتراضی رتبه‌بندی دراسرع‌وقت شد.

او با تأکید بر توجه جدی بر کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس عشایری، تأکید کرد: بحث عفاف و حجاب در مدارس جدی گرفته شود و به توجه به مسائل پرورشی خصوصاً روخوانی قرآن و نماز جماعت در مدارس ضروری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش تصریح کرد: اگر می‌خواهید نظم در مدارس نهادینه شود، نسبت به برگزاری نماز جماعت در مدرسه توجه جدی داشته باشید و مدیران مدارس بایستی در این امر پیشقدم باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :