نبود نیروی ماهر، اصلی ترین مشکل بنگاه‌های اقتصادی

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1091

نبود نیروی ماهر، اصلی ترین مشکل بنگاه‌های اقتصادی

 رئیس اتاق کرمان به نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاری‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان را در گرو استفاده از نیروی مهارت‌دیده بیان کرد و گفت: «مهارت‌آموزی ضرورت توسعه‌ی اقتصاد استان است و باید امکانات گسترده‌ی بنگاه‌های اقتصادی برای مهارت‌آموزی به کار گرفته شود».

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده در آیین افتتاح نوزدهمین دوره‌ی مسابقات ملی مهارت، با اشاره به این‌که مهم‌ترین عامل توسعه‌ی یک جامعه، نیروی انسانی آن است، افزود: «سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی بزرگ در استان و جهش اقتصادی مد نظر، فقط با استفاده از نیروی مهارت‌دیده به نتیجه مورد نظر می‌رسد».

وی ادامه داد: «به گفته‌ی مسئولان استان، اتاق کرمان، اتاق فکر توسعه‌ی اقتصادی استان است و ما نیز در راستای وظیفه‌ی خود به عنوان مشاوره سه قوه، به عوامل توسعه‌ی استان توجه ویژه خواهیم داشت».

طبیب‌زاده، با تاکید بر این‌که فرد دانا، می‌تواند توانا باشد، اظهار کرد: «در پویش کرمان دانا، اتاق کرمان 120 مدرسه در قالب 720 کلاس در سطح استان را با رویکرد مهارت‌آموزی احداث خواهد کرد که تاکنون 500 کلاس آن نهایی شده است».

وی بیان کرد: «علاوه بر مدرسه‌سازی در پویش کرمان دانا، تشکلی ملی در حوزه‌ی مهارت‌آموزی نیز به ثبت خواهد رسید تا بتواند به افزایش دانش‌آموختگان با مهارت و ایجاد اشتغال بیشتر کمک کند».

رئیس اتاق کرمان گفت: «از مراکز آموزشی بسیاری مانند دانشکده‌های فنی، دانشگاه‌های علمی و کاربردی، هنرستان‌ها، دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و … دانش‌آموختگانی بدون مهارت تخصصی خارج می‌شوند که شاید به دلیل عدم گرایش خانواده‌ها و دانش‌آموختگان به حوزه‌های آموزشی مهارتی است».

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز در این مراسم گفت: «نوزدهمین دوره‌ی مسابقات ملی مهارت در کرمان با هماهنگی و حمایت اتاق کرمان و شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ استان برگزار می‌شود و قصد داریم در سال‌های آینده اجرای این مسابقات را به بنگاه‌های اقتصادی بسپاریم و خود راهبری را به عهده بگیریم».

محمدرضا جهانگیری اظهار کرد: «اتاق کرمان به دلیل ارتباط مستقیم با بنگاه‌های اقتصادی بهتر از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به اهمیت مهارت‌آموزی و در اولویت قرار دادن آن واقف است زیرا مشکل اصلی فعالان اقتصادی نداشتن نیروهای دارای مهارت است».

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 18
  • امروز: 85
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,320
  • ماه: 7,473
  • سال: 24,957