نماینده جیرفت: کمیته امداد در زمینه اشتغال موفق‌تر از وزارت کار عمل کرده

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1528

نماینده جیرفت: کمیته امداد در زمینه اشتغال موفق‌تر از وزارت کار عمل کرده 

 نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس با انتقاد از وزیر کار گفت: یکی از وظایف اصلی وزارت کار ایجاد اشتغال است، اما بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها بیکار هستند و حتی کمیته امداد در زمینه اشتغال موفق‌تر از وزارت کار عمل کرده است.

 ذبیح‌الله اعظمی ساردویی نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۲ سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باتوجه‌به جمعیت ۵۰۰ هزارنفری جیرفت و عنبرآباد پیرامون ضرورت راه‌اندازی بیمارستان تأمین اجتماعی از آقای مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه سوال کردم که در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت.

او با بیان اینکه سوال مذکور روز دوشنبه در این کمیسیون مطرح می‌شود، تصریح کرد: برای راه‌اندازی بیمارستان تأمین اجتماعی در این ۲ شهرستان از دولت دوازدهم پیگیر هستیم؛ اما تابه‌حال به نتیجه نرسیده است.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال بعدی اینجانب از وزیر در خصوص اشتغال جوانان است، افزود: علی‌رغم این که یکی از وظایف اصلی وزارت کار ایجاد اشتغال برای جوانان است؛ اما بسیاری از دانش‌آموختگان دانشگاه در حوزه انتخابیه‌ام بیکار هستند.

 اعظمی ساردویی با بیان اینکه بانک رفاه کارگران از زیر مجموعه وزارت تعاون در این زمینه کم‌کاری می‌کند، گفت: بانک رفاه از زیر مجموعه‌های آن وزارتخانه است؛ اما وام‌های ویژه اشتغال را در اختیار جوانان قرار نداده است.

 نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: تعاونی‌ها نیز به‌جای کارهای کشاورزی و روستایی، وارد کسب‌وکارهای دیگر شدند. این امر با وظایف اصلی آن وزارت‌خانه همخوانی ندارد. علاوه بر این که خلاقیت و ابتکار در قسمت تعاونی‌ها متأسفانه مشاهده نمی‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 71
  • امروز: 157
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,736
  • ماه: 7,990
  • سال: 25,844