وعده حسن‌زاده معاون امور اقتصادی استاندار. نان در کرمان گران نمی‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1535

وعده حسن‌زاده معاون امور اقتصادی استاندار. نان در کرمان گران نمی‌شود

در حالی زمزمه‌هایی از افزایش خودسرانه قیمت نان توسط بعضی از نانوایان به گوش می‌رسد که معاون امور اقتصادی استاندار کرمان می‌گوید: افزایش قیمت نان در استان کرمان نداریم و نظر دولت هم همین است.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از فارس، امیر حسن‌زاده معاون امور اقتصادی استاندار کرمان در کارگروه ساماندهی آرد، گندم و نان استان در محل سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری اظهار داشت: افزایش قیمت نان در استان کرمان نداریم و نظر دولت هم این است که افزایش یارانه نان را برای جبران هزینه نانوایان دنبال کند.

 او از پیگیری‌های استاندار کرمان برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران استان خبر داد و ابراز کرد: بیش از ۹۷ درصد طلب گندم‌کاران استان کرمان پرداخت شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان با تأکید بر اینکه افزایش قیمت نان باید با هماهنگی ستاد برگزار شود و قیمت استان‌های هم‌جوار گرفته شود، افزود: کشور در افزایش قیمت نان به جمع‌بندی نرسیده و نظر دولت این است که همچنان افزایش یارانه دولتی را برای جبران هزینه نانوایان دنبال کند و قیمت نان افزایش پیدا نکند و در استان کرمان هم اصلاً افزایش قیمت نان نداریم.

حسن‌زاده همچنین خواستار اختصاص سهمیه آرد موردنیاز در زمان برداشت پسته و خرما در شهرستان‌های مختلف استان کرمان باتوجه‌به افزایش مصرف نان توسط کارگران مهاجر در این مناطق شد.   

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان بیان داشت: کرمان یکی از ۱۰ استان برتر در زمینه سامانه نانینو است و پرداخت حقوق کشاورزان گندم‌کار را دنبال کردیم و در حالی ۹۷ درصد طلب آنها پرداخت شده که میانگین کشوری در پرداخت مطالبات گندم‌کاران برابر با ۴۵ درصد است.

 افزایش خرید گندم در استان کرمان

در همین حال مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان اظهار کرد: مجموع خرید گندم ما در سال جاری برابر با ۲۴۸ هزار تن بود و در سال گذشته ۱۶۷ هزار تن گندم خریداری شد و ۸۱ هزار تن گندم بیشتری خریداری کرده‌ایم.

 داریوش ماهری ابرازکرد: خرید گندم خبازی در سال گذشته نیز ۱۲۸ هزار تن و در سال جاری هم ۲۰۵ هزار تن بوده است. او خاطرنشان کرد: آن چیزی که برای پرداخت مطالبات گندم به بانک بردیم به‌روز شده است و جای نگرانی برای کشاورزان گندم‌کار نیست.

 سهمیه آرد نانوایان گران‌فروش قطع می‌شود

  مدیرکل غله استان کرمان با تأکید بر اینکه دنباله‌روی افزایش قیمت نان در برخی از استان‌ها نیستیم، ادامه داد: همسان‌سازی قیمت نان نسبت به استان‌های هم‌جوار مطرح شده است و فقط وزارت کشور می‌تواند مجوز افزایش نان را بدهد.

 ماهری عنوان کرد: به فرمانداران و اتحادیه‌های نانوایان در سراسر استان کرمان تأکید می‌کنم هرجا که افزایش قیمت خودسرانه نان را داریم، حتماً قطع سهمیه آراد اتفاق بیفتد.

 کرمان، رکورددار نانوایی‌های جدیدالاحداث است

او ادامه داد: سهمیه فصلی آرد برای شهرستان‌هایی که با افزایش کارگران در زمان برداشت پسته یا خرما مواجه هستند را دنبال می‌کنیم و این سهمیه اختصاص داده می‌شود.

ماهری یادآور شد: استان کرمان، رکورددار نانوایی‌های جدیدالاحداث است و امسال ۲۰۰ تا ۳۰۰ نانوایی جدید در استان داشته‌ایم و افزایش نانوایی‌های جدید مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ زیرا هم نظارت بر کار سخت‌تر می‌شود و نانوایی‌های قدیمی باتوجه‌به کاهش سهمیه آرد دیگر کارکردن برای‌شان جنبه اقتصادی کمتری دارد و درخواست ما این است اگر شهرکی جدید احداث شده و نانوایی در آن نیست، مجوز نانوایی بدهند.

 نان باگت ۴۰ درصد گران می‌شود

میرحسینی معاون فرماندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: آنالیزهای متفاوتی را برای نرخ‌گذاری نان باگت گرفتیم و قیمتی که بر اساس واقعیت‌ها بود را مشخص کردیم که بر اساس آن نرخ هر نان باگت با وزن ۱۲۵ گرم ۴ هزار تومان پیشنهاد دادیم.

 او با اشاره به اینکه قیمت نان باگت در کرمان فعلاً ۳ هزار تومان است، بیان داشت: آنالیز نانوایان نان باگت بر ۵ هزار و ۲۰۰ تومان بود، اما در حال حاضر افزایش ۴۰ درصد را منطقی دانسته‌اند که قیمت ۴ هزار تومان به‌ازای یک عدد نان باگت است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 65
  • امروز: 4
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,239
  • ماه: 7,392
  • سال: 24,876