فرماندار رفسنجان: سهم اشتغال در حوزه صنعت و معدن استان کرمان پایین است

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1536

فرماندار رفسنجان: سهم اشتغال در حوزه صنعت و معدن استان کرمان پایین است

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه ۵۴ درصد معادن کشور در استان کرمان وجود دارد گفت: سهم اشتغال در حوزه صنعت و معدن کشور ۳۴ درصد است درحالی‌که این استان پهناور با دارا بودن بیشترین معادن ۲۲ درصد اشتغال را ایجاد کرده است و جا دارد از این ظرفیت در زمینه اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

حسین رضایی افزود: ۵۴ درصد معادن کشور در استان کرمان و بیشتر آن‌ها در رفسنجان است درحالی‌که سهم اشتغال در این حوزه پایین است و این زیبنده وضعیت اشتغال و اقتصاد استان کرمان و شهرستان رفسنجان نیست.  

او اظهارداشت: استان کرمان در بحث کشاورزی ده محصول کشاورزی دارد که رتبه‌های اول تا دهم دنیا را داراست؛ ۲ هزار هکتار گلخانه در جیرفت وجود دارد که جوابگوی کل کشور است.   

رضایی همچنین محصولات مرکبات و خرمای بم و جنوب استان را مورد اشاره قرارداد و افزود: در استان کرمان خارج از فصل هم محصولات کشاورزی تولید می‌شود که این خود یک مزیت است که در هیچ جای کشور این‌گونه نیست.

 فرماندار رفسنجان بیان کرد: سهم اشتغال حوزه کشاورزی در کشور ۱۶ درصد و این سهم در استان کرمان ۳۸ درصد است، اما نمی‌توان دست از کشاورزی برداشت می‌توان در کنار حفظ کشاورزی به کارهای صنعت و معدنی نیز پرداخت.

او تصریح کرد: در بحث صنعت نیز در استان کرمان و رفسنجان می‌توان اشتغال‌زایی کرد وضعیت اشتغال در حوزه صنعت و معدن کشور ۳۴ درصد است درحالی‌که این آمار در استان کرمان ۲۲ درصد است و ۱۲ درصد تا تکمیل ظرفیت اشتغال در حوزه صنعت در استان کرمان خالی است و باید در این زمینه اشتغال‌زایی کرد.

 او ادامه داد: معادن مس که در غرب کشور تا سیستان و بلوچستان شناسایی و کشف شده‌اند ظرفیت خوبی برای استفاده و اشتغال‌زایی هستند.

 رضایی گفت: در ۱۷ سال اخیر میانگین فروش یک تن مس ۷ هزار دلار بوده و در فلزات دیگر از جمله آهن، آلومینیوم، فولاد و… هم همین‌طور بنابراین آینده صنعت مس درخشان است و امیدواریم با شکوفا کردن این حوزه بتوانیم به رفع بیکاری و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی و نیز افزایش امنیت و رفاه عمومی کمک کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 3
  • امروز: 59
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,716
  • ماه: 7,828
  • سال: 25,569