مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان: استان کرمان پیشرو در تولید انرژی پاک خواهد بود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1538

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان: استان کرمان پیشرو در تولید انرژی پاک خواهد بود

 دکتر میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان که در سمینار آشنایی با نیروگاه‌های تجدیدپذیر در اتاق بازرگانی صحبت می‌کرد گفت: با دستور معاون وزیر صمت ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین جهت احداث پنج شهرک صنعتی تخصصی خورشیدی در استان کرمان مصوب شده است.

 به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان میجانی گفت: در صورت راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در این مساحت تحول قابل توجهی در تولید انرژی پاک در استان رقم خواهد خورد. نسبت به این موضوع هم خوش‌بین هستیم؛ چون مدیریت ارشد استان به‌صورت جدی پیگیر این موضوع است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان ادامه داد: با تحقق اجرای این شهرک‌های خورشیدی در شهرهای کرمان، بافت، سیرجان، رفسنجان و بردسیر حدود ۱۹۰۰ مگاوات برق تولید می‌شود. او با اشاره به تکمیل زنجیره تولید زیرساخت نیروگاه‌های خورشیدی گفت: در استان زیرساخت‌ها فراهم شده و برای مثال ما امکان تولید پانل خورشیدی داریم و این می‌تواند به کار سرعت ببخشد.

 میجانی توضیح داد: بنا به مصوبه شرکت شهرک‌های صنعتی ایران زمین به‌صورت ۱۰ ساله به سرمایه‌گذار در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اعطا می‌شود.

 او ضمن گلایه از مدیران محیط‌زیست گفت: شهرک تخصصی ۷۰۰ هکتاری راین ۴ ماه است معطل مجوز محیط زیست است. در صورتی که نفس ایجاد نیروگاه خورشیدی در راستای حفاظت از محیط زیست است و بایستی خود مدیران محیط زیست به دنبال رفع موانع و توسعه انرژی‌های پاک باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 64
  • امروز: 3
  • دیروز: 271
  • هفته: 2,238
  • ماه: 7,391
  • سال: 24,875