مدیرکل انتقال خون استان کرمان اعلام کرد: کمبود گروه خونی O منفی در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1538

مدیرکل انتقال خون استان کرمان اعلام کرد: کمبود گروه خونی O منفی در کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان از کمبود ذخیره گروه خونی o منفی و نیاز مبرم به آن در این استان خبر داد.

ایرج شکوهی گفت: خون یک ماده حیاتی است و تاکنون جایگزینی برای آن پیدا نشده و علاوه بر مصدومان حوادث رانندگی، بیمارانی که اعمال جراحی دارند، مادران در حین زایمان و بیماران سرطانی از نیازمندان به خون هستند.

 او با بیان این‌که بیماران تالاسمی از مصرف‌کنندگان همیشگی خون هستند، تصریح کرد: میزان خونی که توسط اهداکنندگان اهدا می‌شود، حجم کمی از خون بدن است که بعد از ۲۴ ساعت جبران می‌شود.

 شکوهی افزود: باتوجه‌به استقبال خوب هم استانی‌های کرمانی از پویش نذر خون با شعار “اهدای خون فرهنگ حسینی، نذر عاشقان” که از اول ماه محرم آغاز شده، تصریح کرد: ذخیره خون استان در حد مطلوب است، اما مشخصاً در تأمین گروه خونی o منفی نیاز بیشتری وجود دارد و باتوجه‌به این‌که این پویش تا پایان ماه صفر ادامه دارد، از همه آحاد مردم استان به‌ویژه دارندگان گروه خونی o منفی دعوت می‌شود تا با مراجعه به مراکز اهدای خون سراسر استان یاریگر بیماران نیازمند به خون باشند.

 مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: میزان ذخیره گروه خونی o منفی در حال حاضر بحرانی است که در راستای افزایش آن فراخوان‌های تلفنی و تبلیغات در حال انجام است و نیازمند مراجعه اهداکنندگان خون هستیم.

 او افزود: باتوجه‌به افزایش سفرها در ماه شهریور و نیاز مراکز درمانی و مصرف‌کنندگان مستمر به خون و فرآورده‌های خونی، امیدواریم مردم نوع‌دوست کرمان بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی را از یاد نبرند و به‌خصوص دارندگان گروه خونی o منفی هرچه سریع‌تر به پایگاه‌های اهدای خون در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت و بم مراجعه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 13
  • امروز: 10
  • دیروز: 240
  • هفته: 1,920
  • ماه: 7,558
  • سال: 25,122