تورم مرداد ماه کرمان بیشتر از کل کشور. جهش قیمتی «غیرخوراکی‌ها و خدمات» تورم کرمان را بالا کشیدند نرخ تورم ماهانه مرداد در کرمان، ۳.۵ درصد ثبت شد. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد در این ماه تنها دو استان کرمان و کرمانشاه نرخ تورم ۳.۵ درصدی داشتند و تورم متوسط در این ماه ۲.۴ درصد بوده است. به گزارش کرمان‌نو، گزارش مرکز آمار از نرخ تورم حاکی از این امر است که به طور متوسط قیمت سبد کالاهای مصرفی خانوار از مرداد پارسال تا مرداد امسال، ۳۹.۸ درصد بیشتر شده است. در این بازه زمانی متوسط افزایش قیمت سبد کالای مصرفی خانوار در کرمان ۳۷.۱درصد بوده است که پایین‌تر از متوسط کشور است. شیب تورم در ماه مردادماه در کرمان اما تندتر شده است و به نظر می‌رسد که شکاف تورمی بین کرمان و متوسط کشور در حال پر شدن است. بنا به این گزارش مردادماه دو استان کرمان و کرمانشاه با ثبت تورم ۳.۵ درصدی بیشترین تورم ماهانه را در کل کشور ثبت کردند. به طور متوسط در کشور تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ۲.۶درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۴ درصد بوده است. برخلاف کشور تورم کالاهای «غیرخوراکی و خدمات» در استان کرمان بیشتر از تورم گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» است. مردادماه در کرمان کالاهای «غیرخوراکی و خدمات» ۳.۹درصد افزایش قیمت داشتند و گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» تورم ۲.۹ درصدی داشته است. قیاس تورم نقطه‌به‌نقطه که میزان افزایش قیمت بین دو فاصله زمانی مرداد ۱۴۰۱ تا مرداد ۱۴۰۲ است نشان می‌دهد که یزد بیشترین نرخ تورم را در بین استان‌های کشور داشته است. تورم نقطه‌به‌نقطه استان یزد ۵۰.۹ درصد است که بیشتر از کل استان‌های کشور است. در مردادماه شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور به عدد ۱۹۷.۷ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۴ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۹.۸ درصد افزایش و در دوازده‌ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل،۴۶.۷درصد افزایش داشته است.

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1544

تورم مرداد ماه کرمان بیشتر از کل کشور. جهش قیمتی «غیرخوراکی‌ها و خدمات» تورم کرمان را بالا کشیدند
نرخ تورم ماهانه مرداد در کرمان، ۳.۵ درصد ثبت شد. گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد در این ماه تنها دو استان کرمان و کرمانشاه نرخ تورم ۳.۵ درصدی داشتند و تورم متوسط در این ماه ۲.۴ درصد بوده است.
به گزارش کرمان‌نو، گزارش مرکز آمار از نرخ تورم حاکی از این امر است که به طور متوسط قیمت سبد کالاهای مصرفی خانوار از مرداد پارسال تا مرداد امسال، ۳۹.۸ درصد بیشتر شده است. در این بازه زمانی متوسط افزایش قیمت سبد کالای مصرفی خانوار در کرمان ۳۷.۱درصد بوده است که پایین‌تر از متوسط کشور است.
شیب تورم در ماه مردادماه در کرمان اما تندتر شده است و به نظر می‌رسد که شکاف تورمی بین کرمان و متوسط کشور در حال پر شدن است. بنا به این گزارش مردادماه دو استان کرمان و کرمانشاه با ثبت تورم ۳.۵ درصدی بیشترین تورم ماهانه را در کل کشور ثبت کردند.
به طور متوسط در کشور تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ۲.۶درصد و برای گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۴ درصد بوده است. برخلاف کشور تورم کالاهای «غیرخوراکی و خدمات» در استان کرمان بیشتر از تورم گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» است. مردادماه در کرمان کالاهای «غیرخوراکی و خدمات» ۳.۹درصد افزایش قیمت داشتند و گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» تورم ۲.۹ درصدی داشته است.
قیاس تورم نقطه‌به‌نقطه که میزان افزایش قیمت بین دو فاصله زمانی مرداد ۱۴۰۱ تا مرداد ۱۴۰۲ است نشان می‌دهد که یزد بیشترین نرخ تورم را در بین استان‌های کشور داشته است. تورم نقطه‌به‌نقطه استان یزد ۵۰.۹ درصد است که بیشتر از کل استان‌های کشور است.
در مردادماه شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای کشور به عدد ۱۹۷.۷ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۴ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۹.۸ درصد افزایش و در دوازده‌ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل،۴۶.۷درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 48
  • امروز: 205
  • دیروز: 158
  • هفته: 2,630
  • ماه: 7,414
  • سال: 24,806