مقام قضایی هشدار داد. حضور ۳۵۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1547

مقام قضایی هشدار داد. حضور ۳۵۰ هزار نفر از اتباع بیگانه در استان کرمان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر از اتباع بیگانه(افاغنه) در استان کرمان حضور دارند، گفت: طبق آخرین آمایشی که در اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری از اتباع بیگانه بدست آمده، نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر اتباع غیر مجاز در استان کرمان حضور دارند.
سیدمهدی قویدل در حاشیه بازدید رئیس اداره پیشگیری از جرائم اقتصادی معاونت اجتماعی قوه‌قضائیه از روند اجرای برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اظهار کرد: کرمان پهناورترین استان در کشور است و در آخرین سرشماری در سال ۹۵، جمعیت استان را بیش از سه میلیون نفر اعلام کرده‌اند.
او افزود: به علت هم مرز بودن با استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی، متاسفانه سرریز جرائم و مشکلات این استان‌ها به استان کرمان می‌آید و قاچاق سوخت و اتباع بیگانه، مواد مخدر و سلاح و مهمات از موضوع های مهمی هستند که از این استان‌ها به کرمان سر ریز می‌شوند و با آنها مواجه می‌شویم.
قویدل با اشاره به اینکه استان کرمان بعلت همجواری با استان‌های مرزی، در صف اول مبارزه با قاچاق سوخت، موادمخدر و سلاح و مهمات قرار دارد، تصریح‌کرد: طی چند ماه گذشته هر روز در جنوب و شرق استان مقادیر زیادی بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شد. اگر چه هم‌اکنون با اجرای طرح کدینگ کاهش چشمگیری داشته، ولی این قاچاق هنوز وجود دارد، تبعاتی اعم از تصادفات جاده‌ای خطرناک بعلت سرعت خودروهای حامل سوخت و اتباع بیگانه دارد.
معاون دادگستری استان کرمان با اشاره به وجود معادن و بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی فراوان در استان گفت: علی‌رغم وجود معادن و صنایع و ذخایر بالا در استان کرمان، طبق آمارهای دریافتی از دستگاه‌های مربوطه، متاسفانه کرمان در زمینه اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و فقر در مقایسه با سایر استان‌ها در جایگاه مناسب خود نیست.
او اظهارکرد: تاکنون قریب بر ۴۰۰ گزارش و اعلام جرم را در سامانه سجام دریافت و به دستگاه‌های مربوطه ارجاع دادیم و همچین برای۶۳۱ نهاد در راستای دستورالعمل بانک اطلاعاتی تشکیل داده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 49
  • امروز: 94
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,673
  • ماه: 7,927
  • سال: 25,781