حمایت از طرح‌های توسعه‌ای تولید مرغ و تخم‌مرغ در کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1591

حمایت از طرح‌های توسعه‌ای تولید مرغ و تخم‌مرغ در کرمان
استاندار کرمان گفت: از طرح‌های توسعه‌ای تولید مرغ و تخم‌مرغ در استان کرمان حمایت می‌کنیم.
محمدمهدی فداکار در دیدارِ مدیرعامل شرکت سیمرغ با اعلام حمایت از طرح‌های توسعه‌ای واحدهای تولیدی گفت: آب، یکی از مشکلات جدی استان کرمان است و باتوجه‌به این مسئله، سرمایه‌گذاری‌ها را به سمتی هدایت می‌کنیم که تأمین آب به‌راحتی صورت گیرد.
او افزود: کرمان، منابع آبی پایداری ندارد؛ بنابراین باید دقت داشته باشیم که تولید در استان با اطمینان صورت گیرد و امکان تهیه آب فراهم باشد.
استاندار کرمان بیان داشت: باید در تولید مرغ و تخم‌مرغ در استان به خودکفایی کامل برسیم و در همین رابطه نهایت همکاری را با طرح‌های جدید خواهیم داشت.
علی تقوی‌فر، مدیرعامل شرکت سیمرغ با اعلام تولید سالانه ۷۵ هزار تن تخم‌مرغ در واحدهای زیرمجموعه این شرکت در سطح کشور گفت: برند شرکت سیمرغ در کشورهای دیگر نیز شناخته شده و مورد اعتماد است.
او بیان کرد: تولید واحد سیمرغ کرمان طی امسال بالغ بر ۲۱ هزار تن است و علاوه بر تولید تخم‌مرغ، ۲ واحد مرغ مادر گوشتی و تخم‌گذار در استان راه‌اندازی شده است.
مدیرعامل شرکت سیمرغ به مشکل تأمین آب برای افزایش و توسعه طرح‌ها و واحدهای تولیدی مجموعه پرداخت و افزود: می‌خواهیم بزرگ‌ترین واحد مرغ تخم‌گذار را در استان کرمان راه‌اندازی کنیم، علاوه بر اینکه در شهرستان جیرفت هم بررسی‌ها برای راه‌اندازی زنجیره تولید گوشت مرغ انجام شده است.
رزم‌حسینی، مدیر شرکت سیمرغ در استان کرمان نیز گفت: صنعت مرغداری کم‌ترین مصرف آب را دارد و از سویی اشتغال مستمر و پایداری را ایجاد کرده که نیروها نیز عمدتاً از روستاییان و بومی‌ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 33
  • امروز: 62
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,641
  • ماه: 7,895
  • سال: 25,749