بهادری جهرمی: وام‌های خرد زیر ۱۰۰ میلیون نیاز به ضامن ندارد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1548

بهادری جهرمی: وام‌های خرد زیر ۱۰۰ میلیون نیاز به ضامن ندارد
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه وام‌های خرد زیر ۱۰۰ میلیون نیاز به ضامن ندارد، گفت: اگر برای چنین وام‌هایی بانک‌ها ضامن خواستند، مشکل را به معاونت نظارت بانک مرکزی گزارش دهید.
به گزارش ایلنا، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت سیزدهم، در برنامه «بدون توقف» شبکه سه سیما در خصوص تصمیم دولت در خصوص برجام، گفت: در حوزه برجام ما توافق را برای توافق دنبال نمی‌کنیم، بلکه ما توافق را برای رسیدن به هدف از بین رفتن مؤثر تحریم‌ها دنبال می‌کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۰۰ شبکه با ابزارهای رسانه‌ای مختلف آن قدر به شیوه‌های مختلف اخبار منفی منتشر می‌کنند که نکند اخبار خوب به گوش مردم برسد، گفت: مثلاً در این ۲ سال ماهواره خیام در اختیار ما قرار گرفت که به این وسیله ما توان تصویربرداری زیر یک متر در تمام نقاط را داریم و می‌توانیم سطح زیر کشت کالاهای اساسی، میزان ذخایر و منابع آبی را ارزیابی کنیم و حتی برای امدادرسانی از آن استفاده کنیم، در این مدت به تواتر اخبار خوب داشتیم از موفقیت‌های نوجوانان‌مان در المپیادهای مختلف گرفته تا دستاوردهای دولت اما این رسانه‌ها هیچ کدام را منتشر نکردند.
وی در پاسخ به این سوال که در این دو سال چقدر شغل ایجاد کردید، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت ایجاد شغل بوده، یکی اینکه رشد اقتصادی را ایجاد کنیم و یکی هم به طور خاص مشکل کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را حل کنیم، بیش از ۵ هزار مجموعه نیمه فعال و غیرفعال و مشکل‌دار، در این دو سال فعال شده است، آن بخشی که دولت می‌تواند کمک کند دولت وارد شده و حمایت کرده است. مثلاً ما امسال توانستیم تمام کاغذ کتاب‌های مورد نیاز کتاب‌های درسی را برای اولین بار از داخل تأمین کنیم. همچنین نرخ بیکاری ما که دو رقمی بوده در این دو سال یک رقمی شده و به ۹ درصد رسید. در این دو سال از حدود ۷۶۰ هزار تا بالای یک میلیون شغل در سال ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :