رئیس اداره تعاون اعلام کرد. اشتغال ۱۰۰۰ نفر در تعاونی‌های رفسنجان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1550

رئیس اداره تعاون اعلام کرد. اشتغال ۱۰۰۰ نفر در تعاونی‌های رفسنجان
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان گفت: حدود ۳۰۰ تعاونی در شهرستان ثبت شده که تقریباً یک‌سوم آن‌ها فعال و ۱۰۰۰ نفر در آنها مشغول به کار هستند.
محمود شریفی اظهار کرد: رفسنجان مهد تعاونی‌های بزرگی از جمله شرکت‌تعاونی تولیدکنندگان پسته، مجتمع صنعتی و… است که نقش بسزایی در اقتصاد و اشتغال‌زایی شهرستان دارند و عضویت اکثریت مردم شهرستان در تعاونی‌های موجود یکی از ملاک‌های برتری این تشکلات مردم‌مدار در رفسنجان است.
او با اشاره به این‌که برخی تعاونی‌های رفسنجان رتبه کشوری دارند، افزود: تعاونی‌هایی که در رفسنجان تاکنون رتبه کشوری داشته‌اند شامل تولیدکنندگان پسته رفسنجان، چندمنظوره مجتمع صنعتی رفسنجان، شرکت‌تعاونی خدمات فنی و مهندسی کشاورزی مرجع، توسعه و عمران دهیاری‌های بخش مرکزی رفسنجان، خدمات زیربنایی روستایی رفسنجان و فلزات نادر رفسنجان هستند.
شریفی تصریح کرد: در شهرستان رفسنجان ۳۰۰ تعاونی ثبت‌شده داریم که تقریباً یک‌سوم آن‌ها فعال هستند و بالغ بر ۱۰۰۰ نفر در تعاونی‌های شهرستان مشغول به کار هستند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفسنجان عنوان کرد: پیش‌بینی بخشودگی‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی، اختصاص تسهیلات به تعاونی‌ها از مزایای این بخش است، همچنین ارائه خدمات آموزشی به مدیران و اعضاء تعاونی‌ها در جهت ارتقای سطح آگاهی و استفاده بهینه از منابع موجود و ایجاد شناخت حقوق و وظایف در گروه هدف از دیگر مزایای تعاونی به شمار می‌رود.
شریفی اضافه کرد: بااین‌وجود در کنار امتیازات و امکانات، کمبودهایی نیز وجود دارد از جمله حضور و مشارکت جدی اعضا در مجامع تعاونی‌ها و کم‌رنگ بودن نقش نظارتی و مطالبه‌گری اعضا که خود به‌مرورزمان منجر به رکود واحدهای تعاونی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :