معاون فنی اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان: ۴هزار هکتار زراعت چوب و ۸ هزار کیلومتر بادشکن زنده اجرایی می‌شود

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1555

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان: ۴هزار هکتار زراعت چوب و ۸ هزار کیلومتر بادشکن زنده اجرایی می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، رضا سنجری معاون فنی، جعفر نعمتی معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، از روند اجرای برنامه تولید نهال در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از نهالستان تولید نهال بخش دولتی شهرستان جیرفت بازدید کردند.
وحیدی رئیس سازمان مدیریت استان ضمن تأکید به اهمیت حفظ و نگهداری نهال‌های تولید شده پس از انتقال به عرصه افزود: باتوجه‌به سهمیه‌ای که در خصوص اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت به استان ابلاغ شده است و تولید ۵ میلیون نهال در جنوب کرمان، حفظ این نهال‌های پس از کاشت بسیار مهم است و بایستی برنامه نگهداری بعد از کاشت برای مدت ۲ تا ۵ سال در دستور کار قرار گیرد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در یک برنامه ۴ساله در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اجرای ۴ هزار هکتار زراعت چوب در دستور کار قرار دارد.
رضا سنجری با بیان اینکه تنها دو نهالستان دولتی (جیرفت و جازموریان) در جنوب کرمان قرار دارد، گفت: نهالستان جیرفت ظرفیت تولید سالانه ۲۱٠ هزار اصله نهال را داشت که تولید آن به ۴۶٠ هزار اصله نهال افزایش‌یافته است و همچنین نهالستان دولتی بوئینگ جازموریان نیز تولید سالانه ۸۰ هزار اصله بوده است که به تولید یک میلیون و صدهزار اصله نهال افزایش‌یافته است.
سنجری از شناسایی ۱۶ هزار و ۵٠٠ هکتار عرصه جهت اجرای طرح یک میلیارد درخت در منطقه برای سال جاری خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :