رشد ۲ برابری آسفالت‌ریزی معابر شهر کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1557

رشد ۲ برابری آسفالت‌ریزی معابر شهر کرمان
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان گفت: اجرای عملیات آسفالت معابر در شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه طی پنج سال گذشته، دوبرابر افزایش پیدا کرده است.
محمدرضا یحیی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش شش‌ماهه سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۹۸ هزار مترمربع از معابر شهری آسفالت شده که نسبت به مدت مشابه طی پنج سال گذشته، به میزان دوبرابر افزایش‌یافته است.
او حجم اقدامات انجام شده را بی‌نظیر دانست و با بیان اینکه در زمینه آسفالت معابر مشکلاتی در سطح شهر وجود دارد، افزود: اجرای عملیات آسفالت در مناطق محروم و محلات هدف صورت‌گرفته است و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان برای زیرسازی و آسفالت معابر شهری هزینه شده است.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان به افزایش حجم تخریب و حفاری آسفالت توسط ادارات حفار نیز اشاره و خاطرنشان کرد: عقب‌افتادگی‌هایی از گذشته وجود دارد که برای به‌روزرسانی آن تلاش می‌کنیم، اما حجم تخریب و حفاری آسفالت به دلیل بروز فرسودگی تأسیسات شبکه‌ای در معابر بالا رفته است.
یحیی‌زاده از اختصاص سه میلیارد تومان برای لکه‌گیری معابر به‌صورت ماهیانه خبر داد و تصریح کرد: روزانه ۱۲۰ تن آسفالت برای لکه‌گیری معابر در اختیار شهرداری‌های مناطق پنج‌گانه قرار می‌گیرد و به‌زودی عملیات بهسازی و روکش آسفالت معابر به متراژ ۳۵ هزار مترمربع با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان آغاز می‌شود.
او از اقدام اساسی شهرداری کرمان برای بهبود روشنایی معابر و کمک به رفاه حال شهروندان خبر داد و تأکید کرد: به‌منظور رفع مشکل روشنایی معابر، ۱۳ میلیارد تومان برای خرید لامپ‌های ال‌ای‌دی تخصیص یافت و برای انتقال برق به پروژه مجتمع ساروج پارس نیز ۶۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری پرداخت شده است.
معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان از انتقال مشاغل مزاحم و سایت بازیافت به ۱۰ کیلومتری شهر کرمان و خارج از محدوده شهری خبر داد و گفت: این محل به‌منظور اصلاح و بهبود منظر شهری و با هزینه‌ای بالغ بر یک‌صد میلیارد تومان اجرا و تحت کنترل واحدهای نظارتی فعالیت خواهد کرد.
یحیی‌زاده با اشاره به اجرای طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک با همکاری دانشگاه شهید مدرس، افزود: این طرح با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد و می‌تواند با بررسی گره‌های ترافیکی، در شناسایی معابر پرتردد برای اجرای پروژه‌های عمرانی و به‌دوراز دیدگاه‌های سلیقه‌ای مؤثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 10
  • امروز: 115
  • دیروز: 249
  • هفته: 1,772
  • ماه: 7,884
  • سال: 25,625