خاتونی‌ها در سرزمین ناشناخته‌ها؛ رؤیای درخشش شاگردان مرضیه جعفری در آسیا

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1761

خاتونی‌ها در سرزمین ناشناخته‌ها؛ رؤیای درخشش شاگردان مرضیه جعفری در آسیا
اختصاصی | الهام سرگزی
خاتون بم به‌عنوان تنها نماینده ایران در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا در حالی حاضر می‌شود که شاگردان مرضیه جعفری به دنبال درخشش در آسیا هستند تا روند موفقیت خود در لیگ کشور را حالا در آسیا تجربه کند.
به گزارش کرمان‌نو، حضور ۲۱ تیم برتر قاره آسیا در اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا مهم‌ترین محک شاگردان مرضیه جعفری است که همواره جزو بهترین‌های لیگ برتر زنان بوده‌اند.
به دلیل نبودن مسیر مستقیم به تیمفو تیم فوتبال خاتون بم روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد عازم دبی شد تا سپس از این شهر به دهلی‌نو سفر کند و بعد از آن عازم پارو شوند و در نهایت هم مسیر پارو تا تیمفو به‌صورت زمینی طی می‌شود تا این تیم به‌عنوان تنها نماینده فوتبال زنان ایران در اولین دوره از مسابقات لیگ قهرمانان زنان آسیا حاضر باشد.
این مسابقات ابتدا برای ۱۳ تیم به‌صورت پلی‌آف برگزار می‌شود و فقط ۸ تیم مستقیماً در مرحله گروهی هستند. دلیل آن هم این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌ها را بر اساس جایگاه تیم ملی فوتبال زنان هر کشور در رنکینگ فیفا تفکیک کرده و بر همین اساس ۸ تیم مستقیماً به مرحله بعد صعود کردند و خاتون جزوه ۱۳ تیمی است که باید ابتدا در مرحله پلی‌آف قرار بگیرد و در صورت نتیجه‌گیری به مرحله بعدی راه پیدا می‌کند.
*راه سخت ستاره‌های خاتون برابر ستاره‌های چینی
خاتون بم با ۱۰ قهرمانی به‌عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال زنان ایران در حالی راهی این مسابقات شده که حریفان این تیم بازیکنان نام‌آشنای چینی را جذب کردند و تیم خود را تقویت کردند و کار شاگردان مرضیه جعفری سخت‌تر می‌شود. البته خاتون بم هم برای مسابقات آسیایی خود ۶ بازیکن جدید را به جمع نفرات خود اضافه کرده است: گلنوش خسروی، عارفه سیدکاظمی، رها یزدانی، ملیکا متولی، فاطمه امینه برازجانی و فاطمه پسندیده بازیکنانی هستند که برای تقویت تیم خاتون در جمع نفرات این تیم قرار گرفته‌اند.
خاتون در مرحله پلی‌آف به مصاف کیچه هنگ‌کنگ و آرتی‌سی بوتان می‌رود و میزبانی این مرحله به کشور بوتان داده شده است.
مهدی مولایی، سرشین کمانگر، سمیه اسدیان، عاطفه رمضانی، شهناز جعفری‌زاده، فاطمه گرائیلی، زهرا سربالی، طاهره پیروزی، زهرا قنبری، مونا حمودی، سمانه چهکندی و سارا دیدار و نگین زندی دیگر اعضای کاروان تیم خاتون برای حضور در لیگ قهرمانان زنان آسیا محسوب می‌شوند؛ اما موضوع نگران‌کننده در آستانه سفر به بوتان، مصدومیت نگین زندی بازیکن تکنیکی و ریز نقش خاتونی‌هاست. بر اساس آخرین خبرها، احتمالاً این پدیده فوتبال زنان نتواند در مرحله پلی‌آف در کنار خاتونی‌ها باشد.
*جای خالی ملیکا در جمع خاتونی‌ها
قهرمان فصل گذشته فوتبال زنان ایران در شرایطی امسال پا به این مسابقات می‌گذارد که ۳ ستاره سال گذشته خود یعنی ملیکا محمدی، زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی را ندارد. ملیکا محمدی ستاره بی‌چون و چرای فوتبال زنان ایران در حالی دیگر در جمع فوتبالیست‌های زن نیست و فوت شده که یکی از آرزوهای او پیشرفت فوتبال زنان بوده است.
* ۱۰۰ هزار دلار؛ اولین درآمد دلاری برای صعود خاتون
کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا، ۱۰۰ هزار دلار پاداش می‌دهد و درصورتی‌که خاتون از این مرحله صعود کند و در جمع ۱۲ تیم برتر در مرحله گروهی قرار بگیرد می‌تواند از این پاداش بهره‌مند شود.
خاتون درصورتی‌که از این مرحله عبور کند باید در گروه دوم مسابقات مرحله گروهی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا با تیم‌های کالج اسکالرز تایلند، کایا ایلویلو فیلیپین و ملبورن‌سیتی استرالیا رقابت کند که میزبان این گروه کشور تایلند است و بر اساس زمان‌بندی (AFC) قرار است مسابقات مرحله گروهی با حضور ۱۲ تیم در سه گروه ۴ تیمی از ۶ تا ۱۲ اکتبر (۱۵ الی ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳) به انجام برسد.
برنامه مسابقات گروه (D) با حضور خاتون ایران در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان زنان آسیا به شرح زیر است:
یکشنبه ۴ شهریورماه (ساعت ۱۵:۳۰ به‌وقت تهران) آرتی‌سی بوتان – خاتون ایران
چهارشنبه ۷ شهریورماه (ساعت ۱۵:۳۰ به‌وقت تهران) کیچه هنگ‌کنگ – آرتی‌سی بوتان
شنبه ۱۰ شهریورماه (ساعت ۱۵:۳۰ به‌وقت تهران) خاتون ایران – کیچه هنگ‌کنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 0
  • امروز: 78
  • دیروز: 138
  • هفته: 816
  • ماه: 4,086
  • سال: 44,110