۵ شرکت دانش بنیان به دایان ۸ راه یافتند؛ دو شرکت کرمانی در جمع نوآوران فلزات پایه

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1567

۵ شرکت دانش بنیان به دایان ۸ راه یافتند؛ دو شرکت کرمانی در جمع نوآوران فلزات پایه
گزارش| اقتصاد کرمان
هیات داوری ایمینو در نشست ‌پیش‌رویداد دایان ۸ از ۱۲ شرکت دانش‌بنیان فعال در عرصه‌ فلزات پایه به ۵ شرکت نمره بالاتری دادند و این شرکت‌ها به مرحله ارائه در رویداد راه یافتند.شرکت «نانو ساختار شکوفا صنعت بنیان» و شرکت «تهیه و تولید فلزات نادر رفسنجان» در جمع منتخبان این رویداد قرار دارند که به مرحله بعدی راه یافتند…
شرکت هایی که در ارزیابی‌ها به مرحله ارائه توانمندی در دایان هشتم راه یافتند، شرکت «علوم و فناوری های نوین رهیافت» فعال در عرصه مهندسی معکوس ساخت قطعات، بررسی علت تخریب و تخمین عمر باقیمانده، شرکت «تهیه و تولید فلزات نادر رفسنجان» فعال در زمینه شیمی پیشرفته، شرکت «نانو ساختار شکوفا صنعت بنیان» با حوزه فعالیت ارتقا و تولید کیفی آند سربی به روش نانو کامپوزیت، شرکت «کانی فن‌آوران شاهوار» فعال در عرصه ژئومتالورژی و شرکت «ماشین آلات سنگین پارس زاگرس» فعال در عرصه های ماشین آلات و تجهیزات صنایع فولاد، تجهیزات و خطوط تولید لوله و پروفیل فولادی و گیربکس های صنعتی خاص هستند.
با توجه به اینکه فلزات پایه و گروه‌های آلیاژی این خانواده بزرگ فلزی در اقتصاد جایگاه ویژه‌ای دارند، «ایمینو» درصدد است دایان ۸ را با محوریت فلزات پایه (آلومینیوم، مس، سرب، روی و…) برگزار کند. فلزات پایه (اساسی) معمولا بیشتر از فلزات گرانبها مانند طلا، نقره و پلاتین یافت می شوند و گاهی استخراج آنها نیز آسان تر است. این امر باعث می شود فلزات پایه نسبت به فلزات گرانبها بسیار ارزان تر برای استفاده در تولید باشند.
یکی از مهم ترین دلایلی که از فلزات آهنی بسیار زیاد در موارد مختلف صنعتی استفاده می شود، استحکام زیاد این فلزات و همچنین فراوان بودن آن ها در طبیعت است. گروه‌های بسیار مهمی مثل آلومینیوم، مس، قلع، سرب، روی، طلا، نقره، پلاتین و منگنز و آلیاژهای هر یک از آن‌ها در این طبقه‌ بندی قرار می‌‌گیرند.
«ایمینو» به عنوان مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ایران با برگزاری رویداد و انتشار فراخوان همواره درصدد است نوآوران و ایده‌پردازان در حوزه فناوری‌های نوین و High Tech در بخش معدن و صنایع معدنی از جمله هوش مصنوعی، رایانش ابری، کلان داده، بلاکچین، مدلسازی سه بعدی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، رباتیک، اینترنت اشیاء، اتوماسیون، واقعیت مجازی و … را حمایت کند.
به همت طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی و با همکاری شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولادمبارکه پنجمین رویداد همرسانی «دایان» با محوریت توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان حوزه «صنعت ۴» با حضور سیاستگذاران دولتی، بخش خصوصی و دیگر بازیگران این عرصه دوشنبه ۱۷ بهمن ماه برگزار خواهد شد.
هشتمین رویداد همرسانی “دایان” با محوریت “زنجیره فلزات پایه” به همت ایمینو برگزار و در آن به فرصت ها و چالش‌های نوآورانه و فناورانه این عرصه پرداخته شد.
مرکز نوآوری ایمینو وابسته به ایمیدرو به عنوان مجری طرح نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی ایران این رویداد را در راستای حمایت از نوآوران و ایده‌پردازان در حوزه فناوری‌های نوین و در بخش معدن و صنایع معدنی ازجمله فلزات پایه( الومینیوم، طلا، روی و مس )برگزار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :