توزیع ناعادلانه اعتبارات راه در استان کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1252

استاندار کرمان: توزیع ناعادلانه اعتبارات راه در استان کرمان

استاندار کرمان با انتقاد از اعتبارات اختصاص یافته به استان در حوزه راه گفت: متاسفانه منطقی در توزیع اعتبارات حوزه راه وجود ندارد و توجهی به وضعیت موجود در استان ها صورت نمی گیرد که خواهشمندیم وزارت راه و شهرسازی جوابگوی این موضوع باشد.

محمدمهدی فداکار ظهر سه شنبه در نشست صد و بیست و دومین کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به پهناور بودن استان کرمان افزود: کرمان دارای راه‌های طولانی و عموما کویری با سطح صاف و بدون هیچ مانعی است که بیشتر تصادفات رخ داده در محورهای مواصلاتی استان به همین علت است.

وی به ترانزیتی بودن محورهای استان کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی اشاره کرد و گفت: مجموع طول راه های مواصلاتی استان کرمان حدود ۲۳ هزار و ۲۰۰ کيلومتر است که حدود هشت درصد راه‌های کشور را به خود اختصاص می دهد.

فداکار ادامه داد: از این حیث استان کرمان رتبه اول کشور را داراست اما متاسفانه اعتبارات اختصاص یافته به استان در این حوزه متناسب با وضعیت موجود راه ها نیست لذا دوستان وزارت راه و شهرسازی باید جوابگو باشند.

استاندار کرمان افزود: استان در بحث روکش آسفالت گرم و روکش تقویتی رتبه اول کشور، رتبه سوم بهسازی جاده ها و رتبه اول خط کشی در راه‌ها را به خود اختصاص داده که در مقایسه آمار ملی، بیش از چهار برابر متوسط کشوری است.

او ادامه داد: برای کاهش تصادفات و ایمنی جاده‌ها در درجه اول پاسگاه‌های پلیس باید خیلی قوی‌تر از وضعیت فعلی عمل کنند ضمن آنکه انتظار می رود در محورهای برون شهری دوربین های ثبت سرعت و مداربسته بیشتری نصب شود زیرا رانندگان خطرآفرین در نبود دوربین‌های نظارتی، احساس امنیت می‌کنند.

مقام عالی دولت در استان کرمان به موضوع فرهنگ سازی و کمک رسانه ها در پیشبرد اهداف استان برای کاهش میزان تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: باید اعتبارات کافی به منظور نصب سامانه‌های ثبت سرعت و تخلف در محورهای مواصلاتی استان اختصاص یابد ضمن آنکه انتظار می رود بحث ایمنی راه های روستایی نیز در دستور کار پلیس و وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد از همین رو بحث توزیع عادلانه و منطقی اعتبارات امری مهم و ضروری است. استاندار کرمان با اشاره به به تعداد بالای فوت شدگان تصادفات در استان به دلیل جابه جایی اتباع بیگانه غیرمجاز و قاچاق سوخت گفت: یکی از مشکلات جدی استان در جاده ها به ۲ موضوع قاچاق سوخت و اتباع خارجی غیرمجاز بر می گردد که شاهد هستیم خودروها با سرعت بالایی در جاده‌ها تردد دارند و مردم را گرفتار حادثه های فوتی، جرحی و تصادفات ناگوار می کنند. او افزود:سال گذشته ۹۰ درصد فوتی‌های رخ داده در استان به دلیل تصادفات در محورهای مواصلاتی، مربوط به اتباع غیرمجاز و جابه جایی آنان بوده که یکی از مصیبت‌های استان کرمان محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :