کرمان در محاصره گرد و غبار

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1567

کرمان در محاصره گرد و غبار
به گزارش کرمان نو، به دلیل وجود ریزگرد‌ها و گرد و غبار غلیظ در هوای شهر کرمان و سایر شهر‌های این استان، وضعیت کیفیت نامطلوب هوای این مناطق، موجب بروز نگرانی و مشکلاتی برای مردم این مناطق شده است.
روز گذشته بخش‌هایی از شهر کرمان را گرد و غبار فراگرفت. باتوجه‌به قرار گرفتن شاخص کیفی هوا در شهرهای انار و راور در وضعیت خطرناک، اداره کل محیط‌زیست از مردم خواست از حضور در فضای باز خودداری کنند.
سرپرست حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: شاخص کیفی هوای شهرستان‌های انار ۵۰۰ و راور ۵۳۲ است و در وضع خطرناک قرار دارند.
باتوجه‌به قرار گرفتن شاخص کیفی هوا در شهرهای انار و راور در وضعیت خطرناک اداره کل محیط‌زیست از مردم خواست از حضور در فضای باز خودداری کنند.
حسین سعیدنیا، فرماندار فهرج نز اظهار کرد: طبق اعلام دستگاه پایش کیفی هوای محیط زیست، شاخص کیفی هوای این شهرستان در وضعیت خطرناک و بسیار ناسالم قرار دارد.
گردوغبار بخش‌هایی از شهر کرمان را هم فرا گرفت و کیفیت هوا در شهر کرمان نیز به عنوان مرکز بزرگترین استان کشور، کاهش یافته و میزان ریزگرد‌ها و گرد و غبار در هوا موجب کاهش دید افقی و زمینه ساز ایجاد مشکلات تنفسی برای مردم و افراد مسن و دارای بیماری‌های تنفسی می‌شود.
بررسی‌های سایت سازمان محیط‌زیست نشان می‌دهد وضعیت گردوغبار در استان یزد ناسالم است.
محیط‌زیست استان از مردم استان کرمان خواسته است تا موارد زیر رعایت و پیگیری شود:
– خودداری از حضور و فعالیت غیرضروری و فعالیت ورزشی در فضای باز.
– خودداری از ترددهای غیرضروری جاده‌ای و شهری.
ضروری است پلیس راهور هشدارهای لازم را به وسایل نقلیه که قصد تردد در جاده‌های بین‌شهری را دارند اعلام و تاحدامکان از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تا روز شنبه الی یکشنبه این وضعیت به‌صورت متناوب ادامه دارد.
در بخش شهداد که در مجاورت کویر قرار گرفته است، به دلیل وقوع طوفان شن و وقوع پدیده ریزگرد‌ها و گرد و غبار، کیفیت هوا به شدت کاهش یافته و در وضعیت خطرناک قرار گرفته است.
اطلاعات واصله حاکی از آن است که گرد و غبار، نواحی شرقی، شمالی و غربی استان کرمان را در بر گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :