بخش دیالیز و تالاسمی قلعه‌گنج راه‌اندازی شد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1308

بخش دیالیز و تالاسمی قلعه‌گنج راه‌اندازی شد

بیماران تالاسمی و دیالیز قلعه‌گنج برای دسترسی به مراکز مورد نیازبه شهرستان‌های مجاور مراجعه می‌کردند. بیماران تالاسمی در شهرستان قلعه‌گنج هر ۲ هفته باید برای دریافت کیسه خون به شهرستان‌های دیگر استان مثل کهنوج، جیرفت یا کرمان می‌رفتند و مسافت حدود ۸۰ کیلومتری را طی می کردند. 

چندی پیش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای تسریع در رفع این مشکل وعده سه ماهه راه‌اندازی بخش دیالیز داد. 

این وعده در موعد مقرر تحقق یافت تا رنج سفر بیماران تالاسمی و بی‌بضاعت شهرستان قلعه گنج به شهرستان‌های مجاور برای درمان و هزینه‌های آنان کاهش یابد.

مراسم افتتاح این مرکز در محل بیمارستان شهدای قلعه گنج با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری کرمان، نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس، رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، فرماندار و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مراسم بهره‌برداری این مرکز خدمات دهی به بیماران تالاسمی و دیالیز در شهرستان قلعه‌گنج اعتبار مربوط به راه‌اندازی این مرکز را ۵۵ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این اعتبار با مشارکت تامین شده است؛ ساختمان این مرکز خیرساز است و تجهیزات نیز با ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه تامین شد.

علی‌اصغر خیرخواه ادامه داد: در برنامه‌های آتی درصدد هستیم پروژه‌های نیمه تمام در حوزه این دانشگاه را تکمیل کنیم که بزودی این کار انجام خواهد شد.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه مراسم راه اندازی مرکز تالاسمی قلعه گنج گفت: امیدواریم جنوب استان کرمان به جایگاه مناسب در خدمات سلامت دست یابد.

منصور شکرالهی افزود: پیگیری های مستمر در وزارتخانه بهداشت برای حل مشکلات حوزه سلامت منطقه خواهیم داشت که در همین راستا هفته آینده جلسه‌ای در وزارتخانه برگزار می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان نیز در این مراسم ضمن تشکر از خیران و نیز تلاش های مجموعه علوم پزشکی گفت: وجود اراده قوی و همت بلند برای راه‌اندازی این مرکز دیالیز قابل مشاهده است و جای تشکر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :