عنوان مطلبمدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی؛ ۲۳/۶ درصد جامعه اختلالات روانی دارند؛ سهم کرمان ۲۳ درصد

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1570

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی؛ ۲۳/۶ درصد جامعه اختلالات روانی دارند؛ سهم کرمان ۲۳ درصد
مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: نباید اختلالات را بیماری بدانیم و برچسب بزنیم. در جامعه ۲۳/۶ درصد دچار اختلالات روانی هستند که فقط ۹ درصد شناسایی شدند.
به گزارش کرمان نو، صباحی مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه نباید بگوییم جامعه اختلال دارد گفت: «طبق آخرین پیمایشی که در سال گذشته انجام شده ۲۳/۶ درصد جامعه اختلالات روانی دارند که این آمار در کرمان ۲۳ درصد است. این آمار برای افراد بالای ۱۵ سال است و آمار اختلالات روانی در کودکان ۲۱ درصد است.»
او ادامه داد: «باید بپذیریم که این افراد بیمار نیستند؛ اما ممکن است اختلالاتی داشته باشند که روی عملکرد فردی و اجتماعی آن‌ها اثر بگذارد و باعث شود سرعت عادی زندگی تحت‌تأثیر قرار بگیرد.»
او با بیان اینکه شعار امسال جنبه‌های خوبی دارد گفت: باتوجه‌به اینکه شعار امسال «سلامت روان مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست.» باید بدانیم که سلامت روان موضوع قابل اهمیتی است.
او با بیان اینکه افسردگی مرگ تدریجی است ادامه داد: «افسردگی در بار بیماری‌ها طبق آمار جهانی رتبه دوم را دارد. استرسی که افسردگی به خانواده وارد می‌کندهم زیاد است.»
صباحی ادامه داد: «اختلالات روانی جنبه‌های مختلفی دارد؛ اما یک‌پایه اساسی‌اش اختلال مغز است و باعث اختلالات تفکر و بدبینی‌ها هم می‌شود.»
مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: نباید اختلالات را بیماری بدانیم و برچسب بزنیم. در جامعه ۲۳/۶ درصد دچار اختلالات روانی هستند که فقط ۹ درصد شناسایی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 16
  • امروز: 29
  • دیروز: 177
  • هفته: 1,608
  • ماه: 7,862
  • سال: 25,716