دانش‌آموزان سمپادی کرمان لغو رای دیوان عدالت اداری را خواستار شدند

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1576

دانش‌آموزان سمپادی کرمان لغو رای دیوان عدالت اداری را خواستار شدند
جمعی از اولیا و دانش آموزان سمپادی روز گذشته با حضور در مقابل شعبه دیوان عدالت اداری در استان کرمان، به رای این نهاد مبنی بر برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان اعتراض کردند و خواستار لغو این رای شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این افراد با حمل پلاکارهایی با مضمون «عدالت عدالت از نخبگان حمایت»، «نه به آزمون دوباره سمپاد»، «حقوق ما را پایمال نکنید» و «جشن مافیای کنکور را متوقف کنید»، خواستار رسیدگی و ابطال رای صادره در مورد آزمـون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان توسط رئیس و قضات محترم دیوان عدالت شدند.
این افراد می گویند: ما یکبار آزمون ورودی به مدارس استعدادهای درخشان را داده‌ایم و در آن پذیرفته شده‌ایم، لذا نباید در سال های بعد نیز نباید دوباره امتحان دهیم زیرا تکرار این آزمون ها برای دانش آموزانی که صلاحیت خود را تایید کرده اند بسیار دشوار است؛ کما اینکه دولت برای این دانش آموزان هزینه‌هایی پرداخت کرده که تکرار آزمون ورودی آن را مضاعف می کند.
یکی از اولیای دانش آموزان حاضر در این اجتماع گفت: دولت سیستمی را مثل همه دنیا به عنوان فرزانگان، نخبگان و سمپاد ایجاد کرده که و تیزهوشان در دوره اول دبیرستان این نوع مدارس پذیرش می شوند، وقتی کلاس ششم به هفتم آزمون ورودی می دهند تا کلاس دوازدهم در تیزهوشان تحصیل می کنند.
او که تاکید داشت نامش در گزارش قید نشود افزود: دیوان عدالت رای خود را مبنی بر اینکه این آزمون مجدد برگزار شود، صادر کرد که این موضوع بر خلاف توقع دانش آموزان بود زیرا آنان یکبار صلاحیت خود را اثبات کرده اند و برای بار بعدی بار و فشار روانی که به دانش آموزان وارد می شود، بسیار طاقت فرساست، چه بسا بسیاری افراد اگر این مسائل را می دانستند، اساسا در این آزمون شرکت نمی‌کردند.
این شهروند کرمانی عنوان کرد: اجتماع امروز دانش آموزان برای لغو این رأی است که اجازه دهند دانش آموزان نخبه‌ای که دولت و کشور هزینه‌هایی برای آنان پرداخت می کند، بدون هیچ دغدغه ۶ سال در این مدارس درس بخوانند، نه اینکه سه سال قطع کنند و دوباره برای ورود به پایه دهم امتحان دهند.
یکی دیگر از معترضان و اولیای دانش آموزان گفت: دانش آموزان می‌خواهند این رأی شکسته شود تا براساس قانون دولت و با رعایت شرط معدل از پایه نهم به دهم روند و دور دوم را در مدارس استعدادهای درخشان تمام کنند.
رأی دیوان عدالت اداری در اردیبهشت ۱۴۰۲ در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 91
  • امروز: 76
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,477
  • ماه: 7,887
  • سال: 25,920