سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: کمبود واکسن آنفولانزا نداریم

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1335

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان: کمبود واکسن آنفولانزا نداریم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در زمینه واکسن آنفولانزا در کرمان کمبود نداریم و به فراوانی در داروخانه‌ها موجود است.

سعید صحبتی گفت: تزریق واکسن آنفولانزا محدودیت خاصی ندارد و گروه‌هایی که بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند در اولویت تزریق کند.

به گفته او، سالمندان، افراد بالای ۶۰ سال، مادران باردار، افرادی که بیماران زمینه‌ای (کلیوی، تنفسی و کبدی) دارند و همچنین پرسنل بهداشت و درمان که وظیفه مراقبت از بیماران را دارند در معرض ابتلا هستند و جزو گروه‌های اولویت دار محسوب می‌شوند.

صحبتی می‌گوید: شهریور ماه تا اوایل آذر زمان‌های طلایی برای تزریق واکسن هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان درخصوص تعداد واکسن‌های موجود در داروخانه‌ها گفت: خوشبختانه امسال با تمهیدات در نظر گرفته شده از شهریور ماه واکسن آنفلوآنزا به فراوانی در سطح داروخانه‌ها موجود است که افراد می‌توانند با در نظر گرفتن اولویت، با مراجعه به داروخانه‌ها به صورت سامانه‌ای واکسن را دریافت و برای تزریق اقدام کنند. صحبتی می‌گوید: در بخش دولتی برای گروه‌های آسیب پذیر و در معرض خطر، سهمیه‌ای برای کادر بهداشت و درمان، مادران باردار، بیماران خاص، جانبازان و… در نظر گرفته ایم که به تدریج در حال توزیع است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در خصوص بیماری کرونا در کرمان گفت: خوشبختانه وضعیت کرونا نسبت به ماه‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است؛ طوری که موج هفتم را به طور کامل پشت سرگذاشته ایم و تعداد بیماران رو به کاهش است؛ ولی بهرحال هنوز این خطر یک نوع تهدید محسوب می‌شود.

به گفته او، پاییز، فصل افزایش این بیماری است و با توجه به اینکه مدارس به صورت حضوری فعالیت دارند و از طرفی استفاده از شیوه نامه‌ها و حساسیت به این امر کم شده و استفاده از ماسک به ندرت دیده می‌شود، لذا بسیار خطرناک است.

صحبتی می‌گوید: پیشگیری از بیماری‌های آنفولانزا و امیکرون همانند هم هستند؛ پس شست‌و‌شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک، وجود تهویه در مکان‌های بسته می‌تواند به پیشگیری از کرونا کمک کند و منجر به کاهش انتقال آنفولانزا شود.

او گفت: باید کماکان کرونا و آنفولانزا را جدی بگیریم و نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اهتمام ورزیم.

صحبتی می‌گوید: واکسن برای هر دو بیماری (کرونا و آنفولانزا) موجود است و می‌توان با مراجعه به مراکز درمانی و داروخانه‌ها واکسن را دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

برخی از مقالات

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 79
  • امروز: 34
  • دیروز: 157
  • هفته: 1,435
  • ماه: 7,845
  • سال: 25,878