مدیرکل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمان اعلام کرد: افزایش روند پیشرفت پروژه 4 هزار واحدی مسکن ملی بلدالامین کرمان

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1577

مدیرکل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمان اعلام کرد: افزایش روند پیشرفت پروژه 4 هزار واحدی مسکن ملی بلدالامین کرمان
مدیرکل ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمان،با اشاره به پیشرفت کنونی مجموعه مسکن ملی بلدالامین شهر کرمان گفت: در این پلاک ثبتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که ۶۴ هکتار مساحت دارد، قرار است در ۸ فاز، ۴ هزار واحد مسکونی ساخته شود.
محمدعلی روح اللهی، با اشاره به پیشرفت قابل توجهی این پروژه در سه ماه گذشته، به تعهد ستاد اجرایی فرمان حضرت ‌امام درساخت ۵۰ هزار خانه در کل کشور اشاره کرد و افزود: در کرمان ۶۴ هکتار در اختیار این طرح گذاشتیم که همت بزرگی در کل کشور بود.
او با بیان اینکه در پروژه ۴ هزار واحدی بلدالامین کرمان تمامی سرانه‌ها از جمله مذهبی، آموزشی، بهداشتی، فضای سبز و غیره دیده شده است، گفت: بلدالامین مشکلاتی داشت، اما برای خانه‌دار شدن 4 هزار خانوار آماده است.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان کرمان، درباره علت تاخیر در پیشرفت این پروژه گفت: پروژه مسکن ملی بلدالامین درسال ۹۸ کلید خورد، اما یکی از دلایل تاخیر، به همزمانی با شیوع ویروس کشنده کرونا بر می‌گردد، بخشی از علت تاخیر هم تحکیم بستر بود، مهندسی زیربنایی و رعایت استانداردهای سازمان نظام مهندسی و استحکام‌بخشی زمین کشاورزی و تبدیل آن به محلی مناسب برای خانه‌سازی نیز باعث شد پروژه به تاخیر بیافتد.
او ادامه داد: اولین قراردادی که سال ۹۸ بستیم، برای هر متر مربع ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود که اگر روز شمار جلو بیاییم و افزایش قیمت‌ها را بررسی کنیم، می‌بینیم که این افزایش قیمت ها، پیمانکار را به درد سر انداخته‌است، پس این نوسان قیمت‌ها هم دلیلی برای این تاخیر می باشد.
او از بازه زمانی ۲۴ ماهه برای تحویل واحدهای مسکونی بلدالامین خبر داد و عنوان کرد: با توجه به برخی مسائل ممکن است این زمان اندکی کمتر یا بیشتر شود.
او با بیان اینکه استاندار کرمان در جلسات شورای مسکن به متولیان آب، برق و گاز تاکید کرده‌ زیرساخت‌های این پروژه را به موقع انجام دهند گفت:پروژه بلدالامین نیاز اساسی به میلگرد دارد، کرمان در این زمینه استان غنی است، اما به بلدالامین سخت گذشت، ما با فولاد بردسیر و فولاد سیرجان قرارداد داریم که اگر پای کار بیایند، پیشرفت کار زمان کمتری خواهد داشت.درباره بتن هم همینطور، اگر معادن شن و ماسه پای کار بیایند کار به سرعت پیش می رود‌.
او اضافه کرد: مهمترین چیزی که اکنون نیاز داریم، مصالح پایِ کار است که با یک قیمت ارزان‌تر اتفاق بیفتد، استاندار و مدیرکل صنعت و معدن می‌توانند کنار ما باشند تا مشکل سیمان، شن، بلوک و میلگرد حل شود و مردم زودتر به خانه‌های خود برسند.
او از بتن‌ریزی یک روزه ۶۰۰ مترمربع در مجموعه بلدالامین خبر داد و با تاکید بر اینکه این امر در کشور بی‌سابقه و یک رکورد به حساب می‌آید، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وقتی پای کار می‌آید، نظارت صد درصدی دارد و سعی می‌کندحساسیت خاص و ویژه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :

برخی از نویسندگان

آمار سایت

  • کاربران آنلاین : 4
  • امروز: 53
  • دیروز: 234
  • هفته: 1,516
  • ماه: 7,916
  • سال: 27,026