بلاتکلیفی وضعیت شهردار جیرفت زیر سایه سنگین اختلافات

منتشر شده در صفحه صفحه نخست | شماره 1390

بلاتکلیفی وضعیت شهردار جیرفت زیر سایه سنگین اختلافات

اختلافات زیادی بین شورا و شهردار جیرفت لطمات زیادی به این شهر زده و ماه‌ها است که این شهرداری با سرپرست اداره می‌شود.

در طول بیش از یک‌ سالی که دوره جدید شورای اسلامی شهر جیرفت روی کار آمده اختلافات زیادی بین این شورا و شهردار این شهر وجود داشته است، تا جایی این اختلافات به استیضاح و حتی استعفای شهردار نیز انجامیده و از اواخر شهریورماه امسال شهرداری جیرفت با سرپرست اداره می‌شود.

در میان همه حرف و حدیث‌هایی که وجود دارد به گفته مسئولان بلاتکلیفی شهرداری جیرفت لطمات زیادی به این شهر زده است و در یک سال اخیر مدیریت این شهری از وضعیت باثباتی برخوردار نبوده تا جایی این وضعیت نابه‌سامان نه تنها گلایه مردم که صدای مسئولان این شهرستان از جمله اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد را هم درآورده است.

ذبیح‌الله اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت شهردار جیرفت، اظهار داشت: واقعیت این است که همشهریان ما در جیرفت از این موضوع گلایه‌مند و نگران هستند و البته مطالبه آنها به حق است که چرا وضعیت شهردار جیرفت، یکی از چهار شهرستان بزرگ استان کرمان هنوز بلاتکلیف است.

او با اشاره به اینکه شورای شهر جیرفت مختار است که شهردار این شهر را عوض کند، گفت: اما در این شرایط که مهلت قانونی شورای شهر به پایان رسیده، هنوز وضعیت شهرداری جیرفت بلاتکلیف است و اگر کسی را معرفی کرده‌اند، هنوز تشریفات اداری آن انجام نشده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شورای شهر باید با توجه به مطالبه مردم این شهر و مشکلاتی که وجود دارد فکر اساسی برای این موضوع انجام داده و شهردار جیرفت را معرفی کنند تا وضعیت شهر جیرفت از این وضعیت خارج شود.

او با بیان اینکه بلاتکلیفی شهرداری جیرفت لطمات زیادی را به شهر زده است، افزود: هر چند امیرافضلی در همین مدتی که سرپرست شهرداری جیرفت بوده زحمات زیادی کشیده، اما واقعیت این است که عملکرد کسی که سمت شهرداری با حکم استاندار را دارد با کسی که سرپرست است متفاوت بوده و این موضوع از دیدگاه مردم پنهان نیست.

اعظمی با اشاره به اینکه همه از اعضای شورای شهر انتظار دارند که در اسرع وقت وارد عمل شود، گفت: عملکرد شورای شهر جیرفت زیر ذره‌بین مردم است و کسانی که می‌خواهند در دوره‌های بعد هم در انتخابات شورای شهر جیرفت شرکت کنند، سعی کنند منافع مردم این شهر را در نظر بگیرند.

او با بیان اینکه هفته قبل مهلت شورای شهر جیرفت تمام شده و طبق اساسنامه و آیین‌نامه، استاندار می‌تواند وارد عمل شود، ادامه داد: انتظار داریم که استاندار کرمان به این موضوع ورود کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر شخصی به عنوان شهردار به استانداری کرمان معرفی شده باید تشریفات اداری آن هر چه سریع‌تر انجام شود تا حق کسی ضایع نشود، گفت: شهرستانی که ادعا دارد می‌تواند مرکز یک استان جدید باشد و به هر حال یکی از استان‌های مهم استان کرمان نمی‌تواند وضعیت شهرداری آن بلاتکلیف باشد.

او با بیان اینکه باید یک فرد قوی سکانداری شهرداری جیرفت را به عهده بگیرد، افزود: هر مهمانی که می‌آید، متاسفانه با مبلمان شهری نامناسب و کوچه‌ها و خیابان‌های خاکی و یا با آسفالت نامناسب روبه‌رو می‌شود و باید شهرداری و شورای شهر جیرفت برای حل مشکلات شهری ورود کنند.

احمد بلندنظر فرماندار شهرستان جیرفت نیز در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت شهرداری جیرفت، اظهار داشت: انتخاب و انتصاب شهرداران به عهده شورای اسلامی شهر است.

او با اشاره به اینکه شورای شهر جیرفت در اوایل آغاز به‌کار این دوره شورای شهر، شهرداری را معرفی کردند و با توجه به اینکه شهردار جیرفت استعفا داده در حال حاضر شهرداری جیرفت با سرپرست اداره می‌شود، افزود: شورای شهر، شهردار جدید را برای شهر جیرفت معرفی کردند، اما فرآیند انتخاب شهردار یک فرآیند طولانی است.

فرماندار شهرستان جیرفت با بیان اینکه هنوز دستگاه‌های نظارتی شهردار معرفی شده را تایید صلاحیت نکردند و ما منتظر هستیم که این اتفاق بیفتد، گفت: شورای شهر جیرفت، شهردار جدید را انتخاب و معرفی کردند که برای تایید به اداره کل امور شهری استان، فرستاده شده است.

او با اشاره به اینکه در این روند باید منتظر بمانیم که جواب استعلامات از دستگاه‌های نظارتی بیاید، ادامه داد: فرآیند انتخاب شهردار، توسط شورای شهر انجام می‌شود.

بلندنظر با بیان اینکه تاکنون تمام تلاش ما در شهرستان جیرفت این بوده که با همدلی و همگرایی بتوانیم هم‌افزایی بین شورای شهر، مدیران و مسئولان شهر جیرفت را به حداکثر ممکن برسانیم، گفت: با این وجود ما هم گلایه‌مند هستیم که این اتفاق هنوز نیفتاده و امیدواریم که در هفته‌های آینده شهردار جیرفت معرفی شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از «کاغذ وطن» بیشتر بدانید :